فرمانده کل نیروهای مسلح نروژ: ناتو به شدت کمبود مهمات دارد

© Fotolia / Alexander Erdbeerیک زن فرمانده نیروی هوایی نروژ شد
یک زن فرمانده نیروی هوایی نروژ شد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 14.09.2023
اشتراک
فرمانده کل نیروهای مسلح نروژ از کمبود مهمات ناتو خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، ایریک کریستوفرسن، فرمانده کل نیروهای مسلح نروژ گفت که ذخایر مهمات و موشک های ناتو در آستانه نشست فرماندهان عالی این ائتلاف به شدت کاهش یافته است.
کریستوفرسن به روزنامه نروژی"وی جی" گفت: هنوز خیلی کند پیش می رود همه فرماندهان کل که من با آنها صحبت کرده ام می گویند که نیاز به سلاح های جدید از تولید پیشی گرفته است.
کمیته نظامی ناتو روز شنبه در اسلو پایتخت نروژ نشستی بسیار محرمانه برگزار خواهد کرد. در این نشست 31 فرمانده کل نیروهای مسلح کشورهای عضو ناتو و همچنین سوئد حضور خواهند داشت.
سوئد و فنلاند در ماه می 2022 درخواست هایی را برای پیوستن به این ائتلاف ارسال کردند. فنلاند در 4 آوریل سی و یکمین عضو ناتو شد. درخواست سوئد هنوز تایید نهایی مجارستان و ترکیه را دریافت نکرده است.
حمایت 26 هزار نفر از خروج فنلاند از منطقه یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
فنلاند رسما "سی و یکمین" عضو ناتو شد
پیشتر، سرگی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وی هشدار داد که در حالی که غرب اوکراین را با تسلیحات دوربرد به طور فزاینده ای پمپاژ می کند، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه بیشتر و بیشتر از خط فعلی پیش می رود. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب باید درک کند که تامین تسلیحات به اوکراین امنیت این کشور را تقویت نمی کند. لاوروف همچنین تاکید کرد که ایالات متحده و متحدان آن خطرات درگیری مسلحانه مستقیم با روسیه را ایجاد می کنند که با عواقب فاجعه باری همراه است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала