فنلاند رسما "سی و یکمین" عضو ناتو شد

© AP Photo / Sari Gustafssonحمایت 26 هزار نفر از خروج فنلاند از منطقه یورو
حمایت 26 هزار نفر از خروج فنلاند از منطقه یورو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 04.04.2023
اشتراک
فنلاند با تحویل سند پیوستن به ناتو به ایالات متحده، رسما به عنوان سی و یکمین عضو این ائتلاف معرفی شد.
به گزارش اسپوتنیک، روسای وزارت خارجه کشورهای ناتو روز سه‌شنبه اسناد پذیرش فنلاند در این ائتلاف را به ایالات متحده تحویل دادند و از آن لحظه این کشور سی و یکمین عضو این اتحادیه لقب گرفت.
"پکا هاویستو" وزیر امور خارجه این کشور سند الحاق به پیمان آتلانتیک شمالی را که به معنای تکمیل روند رسمی پیوستن به این بلوک است، تحویل داد. اسناد مربوط به الحاق اعضای جدید در ایالات متحده آمریکا نگهداری می شوند.
آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه ایالات متحده روز سه شنبه و در این مراسم گفت:" اکنون می توانم بگویم که فنلاند به صورت رسمی سی و یکمین عضو ناتو شده است".
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو نیز در بدو ورود به نشست وزرای خارجه کشورهای عضو این ائتلاف، گفت: "ورود فنلاند به ناتو بهترین هدیه برای تولد 74 سالگی ائتلاف است."
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی ریاست جمهوری روسیه خاطرنشان کرد، گسترش ناتو روسیه را وادار می کند تا اقدامات متقابلی را برای تضمین امنیت خود، هم از نظر تاکتیکی و هم از نظر استراتژیک، انجام دهد. مسکو از نزدیک آنچه را که در فنلاند پس از پیوستن به ناتو رخ خواهد داد، رصد کرده و نسبت به آنها اقدامات لازم را انجام خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала