پنتاگون روسیه را تهدیدی حاد برای آمریکا در فضای سایبری نامید

© AP Photo / Patrick SemanskyВид на Пентагон
Вид на Пентагон - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.09.2023
اشتراک
پنتاگون: روسیه تهدید حاد را برای ایالات متحده در فضای سایبری ایجاد می نماید.
به گزارش اسپوتنیک، در راهبردی سایبری منتشر شده توسط وزارت دفاع آمریکا آمده است که روسیه تهدیدی حاد را برای ایالات متحده در فضای دیجیتالی ایجاد می نماید و آمادگی دارد تا حملات سایبری را بر علیه واشنگتن و متحدانش صورت دهد.

در این سند گفته شده است: "روسیه همچنان تهدیدی حاد برای ایالات متحده در فضای سایبری باقی می ماند. روسیه تلاش هایی را برای اعمال نفود کشنده علیه ایالات متحده با هدف سوء استفاده و ضربه زدن به اعتماد به انتخابات، صورت داده است".

بر مبنای این راهبرد، فدراسیون روسیه به تکمیل امکانات خود در زمینه "جاسوسی، تاثیر گذاری و انجام حملات" ادامه می دهد.

در پنتاگون تاکید شد: " روسیه در شرایط بحرانی آماده راه اندازی حملات سایبری مشابه علیه ایالات متحده، متحدان و شرکای ما می باشد".

دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت فدراسیون روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.07.2023
شورای امنیت روسیه: جنگ سایبری واقعی علیه روسیه به راه افتاده است
در جریان فعالیت های انتخاباتی سال 2016 تحقیقاتی توسط نهادهای فدرال در خصوص ارتباط احتمالی ترامپ و دستیاران وی را روسیه، صورت گرفت. روبرت مولر دادستان ویژه ای که دو سال در دوران ریاست جمهوری ترامپ "پرونده روسیه" را تحت تحقیق قرار داد، اتهامات سرویس های ویژه در مورد دخالت روسیه در انتخابات (مسکو آنها را رد میکند) را تایید کرد، اما سندی مبنی بر "تبانی" ترامپ با روسیه که وجود آنها هم در کرملین و هم در کاخ سفید رد می شد، را پیدا نکرد.
دمیتری پسکوف دبیر رسانه ای کاخ کرملین به نوبه خود بر دست نداشتن مسکو در حملات سایبری تاکید کرده بود. ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه نیز خاطرنشان کرده بود که اتهامات ایالات متحده در مورد دست داشتن روسیه در حملات وسیع هکری به نهادهای فدرال آمریکا، بی پایه و اساس می باشند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала