فوران خشم زلنسکی بخاطر نشست "گروه بیست"

© AP Photo / Ukrainian Presidential Press Office Президент Украины Владимир Зеленский
Президент Украины Владимир Зеленский - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
رسانه: رلنسکی بعد از نشست G20 فهمید که اوکراین در حال از دست دادن متحدانش می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از نشریه Rebelion، ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین بعد از پایان نشست "گروه بیست G20" شروع به درک این واقعیت کرد که به زودی تمامی متحدانش را از دست خواهد داد.

در این مقاله نوشته شده است: "اوکراین به انزوای در حال تشدید در سایه درخواستها برای آغاز مذاکرات و توقف ... عملیات نظامی که در آن نیروهای مسلح اوکراین شانسی برای پیروزی ندارند، اعتراف می کند. از اینجا هم خشم زلنسکی می آید که طی چند روز در فهرست دشمنان خود پاپ، چین و اینک تمامی کشورهای G20 را نوشته است".

این نشریه تاکید می کند که در بیانیه نهایی نشست سران G20 همچون سند سال گذشته، اشاره ای به حمایت از اوکراین نشده است. این امر باعث عکس العمل پر غضب رژیم کی یف شده است.

در این مطلب اینگونه جمع بندی صورت گرفته است: "ناتو دیگر نمی تواند به کمک به ارتش تضعیف شده اوکراین با پول، نظامیان منتخب، مشاور، مزدور و تسلیحات، مثلا با اورانیوم ضعیف شده، کمک کند".

Президент США Джо Байден во время пресс-конференции в Мэриленде - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
بایدن: اعضای گروه بیست به "توافق معقولی" درباره صلح در اوکراین دست یافتند
شایان ذکر است که الگ نیکولنکو سخنگوی وزارت خارجه اوکراین هفته گذشته در واکنش به نتایج دیدار سران "گروه بیست" در دهلی نو اعلام کرده بود که G20 به هیچ دردی نمی خورد.
همان موقع میخائیل پودولیاک مشاور رئیس دفتر ولادیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی "کانال 24" اوکراین امکان میانجیگری واتیکان در حل و فصل درگیری در این کشور را به دلیل "مواضع حامی روسیه" پاپ، رد کرده بود. چنین عکس العملی پس از آن صورت گرفت که پاپ فرانسیس در تاریخ 25 آگوست برای شرکت کنندگان در دیدار سراسری جوانان کاتولیک روسیه در سن پترزبورگ پیام فرستاده بود. وی در زمان سخنرانی خود جوانان روس را وارثان کشوری عظیم نامیده بود و بویژه با اشاره به پتر اول و یکاترینا دوم از ایشان خواسته که این مهم را فراموش نکنند. این اظهارات باعث انتقادات در اوکراین شد.
روسیه به دفعات بر آمادگی خود برای شرکت در مذاکرات تاکید کرده است، اما دولت کی یف در سطح قانونگذاری، حضور در آن را ممنوع کرده اند. در کرملین همچنین به نبود زمینه برای عبور شرایط کنونی در اوکراین به سمت صلح در حال حاضر اشاره شده است و دستیابی به اهداف عملیات ویژه نظامی را اولویت قطعی مسکو نامیده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала