زلنسکی با انتقاد از سازمان ملل خواستار فشار بیشتر بر روسیه شد

© Sputnik / Стрингер /  مراجعه به بانک تصاویر زلنسکی در بروکسل
زلنسکی در بروکسل - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین با انتقاد از سازمان ملل از اینکه این سازمان جهانی به عنوان یک جبهه متحد در موضوع فشار بر روسیه عمل نمی کند، گفت که کشورهای عضو بیشتر به روابط اقتصادی علاقه مند هستند تا ارزش ها.
ولادیمیر زلنسکی در ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، از سازمان ملل انتقاد کرد و از اینکه سازمان جهانی به عنوان یک جبهه متحد در موضوع فشار بر روسیه عمل نمی کند، گلایه کرد که کشورهای عضو بیشتر به روابط اقتصادی علاقه مند هستند تا "ارزش ها". ”
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در ویدئویی که در کانال تلگرامی خود منتشر کرد، گفت که سازمان ملل می‌تواند بهترین بستر برای اتحاد جهان باشد، اما این اتفاق نمی‌افتد، زیرا کشورهایی که خواهان ادامه روابط با روسیه هستند بیشتر به اقتصاد خود علاقه‌مند هستند.
زلنسکی گفت: "جهان در سازمان ملل متحد می شود، اما در برخی تصمیمات متحد نمی شود. در مورد فشار قوی تر بر روسیه. جهان اغلب ارزش ها را برای روابط اقتصادی تغییر می دهد." او همچنین از "وحدت شکننده" میان کشورهای اتحادیه اروپا انتقاد کرد که ظاهراً به روسیه کمک می کند تا تحریم ها را دور بزند تا "مسائل اقتصادی خود" یا انرژی ارزان را حل کند.
واسیلی نبنزیا، نماینده دائم روسیه در این سازمان، روز سه‌شنبه، 12 سپتامبر، در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد، گفت: "رژیم کی یف با فشار مضاعف و گستاخی پنهان در حال التماس برای تسلیحات جدید است و تلاش می کند شکست آشکار به اصطلاح ضد حمله انجام شده از ابتدای ژوئن را به گردن کشورهای غربی بیاندازد".
ضد حمله اوکراین در 4 ژوئن آغاز شد و سه ماه بعد، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه اظهار داشت: "ضد حمله" نه تنها متوقف شده است، بلکه "شکست خورده است". به گفته وی، در تلاش برای "دستیابی به نتیجه به هر قیمتی، اوکراین 71.5 هزار پرسنل نظامی را از دست داد، گویی "اینها مردم آنها نیستند." به گفته وزیر دفاع سرگئی شویگو، نیروهای مسلح اوکراین به اهداف خود در این زمینه دست پیدا نکردند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала