رسانه: سوئد شرایط ارسال جنگنده های "گریپن" به اوکراین را بررسی می کند

© AFP 2023 / Anders WIKLUND / TT News AgencyThe new E version of the Swedish JAS 39 Gripen multirole fighter is presented at the SAAB in Linkoping, on May 18, 2016.
The new E version of the Swedish JAS 39 Gripen multirole fighter is presented at the SAAB in Linkoping, on May 18, 2016. - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
منابع خبری گزارش دادند که دولت سوئد به وزارت دفاع این کشور دستور می دهد تا شرایط انتقال جنگنده های گریپن به اوکراین را بررسی کند.
به گزارش اسپوتنیک، در ماه اوت، اولف کریسترسون، نخست وزیر سوئد، گفت که این کشور قصد ندارد جت های جنگنده گریپن را به اوکراین عرضه کند.
ایستگاه رادیویی Sveriges روز سه شنبه گزارش می دهد: "به زودی دولت سوئد به وزارت دفاع دستور می دهد تا شرایط ارسال جنگنده های گریپن به اوکراین را بررسی و ارزیابی کند."
این ایستگاه رادیویی گزارش می دهد، دولت باید بداند که این انتقال چگونه بر قابلیت‌های دفاعی سوئد تأثیر می‌گذارد و این کشور چقدر زود می‌تواند جنگنده‌های جایگزین را دریافت کند. موضوع مهم دیگر آموزش خلبانان اوکراینی و سایر پرسنل است.
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه، پیش از این اشاره کرده بود که هر محموله ای که حاوی سلاح برای اوکراین باشد، هدف قانونی روسیه خواهد بود. وی هشدار داد که در حالی که غرب اوکراین را با تسلیحات دوربرد به طور فزاینده ای پمپ می کند، اهداف جغرافیایی عملیات ویژه بیشتر و بیشتر از خط فعلی پیش می رود. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که غرب باید درک کند که تامین تسلیحات به اوکراین امنیت این کشور را تقویت نمی کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала