نگاه ویژه اسپوتنیک

خیزش پوتین علیه "میلیارد طلائی"

© Sputnik / Mikhail Metzel/Pool /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин проводит встречу с представителями бизнеса на VIII Восточном экономическом форуме
Президент РФ Владимир Путин проводит встречу с представителями бизнеса на VIII Восточном экономическом форуме - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
شاید مهم ترین ویژگی سخنان ولادیمیرپوتین رئیس جمهور روسیه در نشست عمومی مجمع اقتصادی شرق درشهر ولادی وستوک روسیه، یکسان وهم تراز بودن ابعاد اقتصادی و سیاسی آن است.
به گزارش اسپوتنیک، درعین حال، بارزترین وشاخص ترین عبارتی که در نطق پوتین آمده ودر واقع یک تلفیق هوشمندانه ای است از دوجنبه سیاسی واقتصادی زمانی که پوتین گفت مسکو در تلاش است تا جهانی چندقطبی قوام گیرد.
پوتین بر ضرورت مدرن سازی سامانه انرژی در منطقه خاور دور تاکید وغرب را متهم کرد که سیستم تجارت و روابط اقتصادی را که خودش ایجاد کرده بود از بین برده است. وافزود توسعه سریع مناطق خاور دور اولویت مطلق ما در تمام قرن 21 است.
پوتین گفت منطقه خاور دور روسیه بهترین و امن ترین منطقه اى است برای سرمایه گذاری جهت تقابل با ادامه تحریم های اقتصادی غیرقانونی و نامشروع اعمال شده توسط قدرت های غربی که برای تخریب ساختار اقتصاد جهانی در تلاشند .

وي با اشاره به اينكه در سال هاى اخير ، برخی از کشورهای دوست در منطقه آسیا به ویژه چین ، برخلاف وضعیت کنونی ژئوپولیتیک جهان كه پوتین ان را در دو كلمه "میلیاردِ طلایی" خلاصه كرد، حاکمیت خود را حفظ و به روند مبادلات تجاری وهمکاری های خود بى انكه عليه طرف ثالثى باشد ،ادامه دادند.

رئیس جمهور روسیه با قدردانی ازتوانمندی های منطقه خاور دور به ویژه در حوزه انرژی، واذعان به اين مسئله كه اکثر مناطق خاور دور هنوز با کمبود ظرفیت انرژی مواجهند و این یک معضل بشمار مى رود كه اين صنعت به یک مدرن سازی در مقیاس وسيعي نیاز دارد ، تاکید کرد: روسيه در تلاش است تا پمپاژ گاز مایع روسیه به کشورهای دوست در آسیا به ویژه هند و چین را افزایش دهد.
وى گفت برنامه های ما این است که خطوط لوله گاز "انرژی سیبری" یعنی ساخالین - خاباروفسک - ولادی وستوک را به هم متصل کنیم و سپس آنها را در سیستم یکپارچه تامین گاز کشور قرار دهیم.
پیام های سیاسی:
پیام‌های سیاسی روشنی در سخنرانی پوتین رئیس‌جمهور روسیه در این مجمع اقتصادی وجود داشت كه علی‌رغم تنوع موضوعات ان، در چارچوب مضامين واحدى نمود پیدا کردند ، از جمله: بحران اوکراین كه پوتین بار دیگر ضدحمله اوکراین را به دليل تلفات جانى زياد نظاميان اوكرايني تا مرز 71 هزار سرباز كشته ، یک حمله شکست خورده توصیف نمود.
ВЭФ-2023. Пленарное заседание - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
گزارش و تحلیل
بی اعتباری بزرگترین ضربه ای که غرب به خود زد
پوتین همچنین به احتمال ازسرگیری مذاکرات با طرف اوکراینی اشاره کرد اما توپ را در زمین ایالات متحده آمريكا قرار داد؛ پوتین از جوبايدن رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شد که اگر قصد واضح و جدی از سوی واشنگتن برای آغاز روند مذاکره در مورد بحران اوکراین وجود دارد، ابتدا باید به رئیس جمهور اوکراین دستور دهد قانون تصویب شده توسط زلنسکی را که مانع از مذاکره با طرف روسی می شود، لغو کند.
اين پیام های سیاسی پوتین دور از اوضاع داخلی آمریکا نبوده و محاکمه ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا را یک محاکمه سیاسی توصیف کرد و اتهامات آمریکایی ها در مورد روابط روسیه با ترامپ را پوچ وسخيف دانست.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала