- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

آمریکا هیچ تمایلی به پایان دادن در گیری در اوکراین ندارد

© AP Photo / J. Scott Applewhiteنماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت
نماینده روسیه از فاجعه ناشی از فریب اوکراین توسط آمریکا سخن گفت - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان ملل: ایالات متحده هیچ تمایلی برای پایان دادن به درگیری در اوکراین ندارد.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت این سازمان اعلام کرد که ایالات متحده آمریکا هیچ تمایلی به پایان دادن درگیری در اوکراین ندارد و این کشور در حال غنی شدن در این جنگ می باشند.

به گفته وی، اینکه مشخصا ایالات متحده آمریکا است که "عروسک گردان" واقعی رژیم کی یف می باشد، را مایکل میلی رئیس ستادهای کل نیروهای مسلح آمریکا روز دوشنبه به نمایش گذاشت، زمانی که خبرنگاران CBS را به اتاق عملیات دعوت که در آن شرایط در میدان نبرد بصورت برخط توسط ماهواره ها تعقیب می شود.

در عین حال به گفته نبنزیا، این ژنرال این را پنهان نکرد که آمریکایی ها تمامی این داده ها و نیز محل استقرار مراکز در عمق بدنه نظامیان روسیه را به اوکراینی ها منتقل می کنند. وی تصریح کرد: "در نتیجه واشنگتن هیچ تمایلی برای پایان این جنگ ندارد. جنگی که به بعلاوه به آمریکایی ها اجازه می دهد که به شکلی قابل توجه پول غنی شوند".

این دیپلمات افزود: "ما در نشست های قبلی در مورد سودهای هنگفت شرکت های غربی و در مورد اینکه بخش عمده منابعی که در اختیار اوکراین قرار می گیرند از خاک ایالات متحده و دیگر حامیان مالی غربی رژیم کی یف خارج نمی شوند، صحبت کرده ایم. در مدت اخیر اسناد زیادی در مورد فساد مالی بی سابقه در این مسائل پیدا شده اند".

Военные учения США и Южной Кореи с использованием Армейского тактического ракетного комплекса - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
رسانه: آمریکا موشک های دوربرد با بمب های خوشه ای را به اوکراین منتقل می کند
نماینده دائم فدراسیون روسیه همچنین اعلام کرد که رژیم کی یف تلاش می کند شکست در به قول معروف ضد حمله خود را به گردن کشورهای غربی بیاندازد.

وی تاکید کرد: "رژیم کی یف با دو برابر کردن فشار و گستاخی که آنرا پنهان نمی کند، برای تسلیحات جدید التماس می کند و بدین وسیله تلاش می کند شکست دیگر خود در اجرای به قول معروف ضد حمله اش که از ماه ژوئن آنرا آغاز کرده، را به گردن کشورهای غربی بیاندازد".

ضد حمله اوکراین در سه محور اصلی آرتیوموفسک، زاپاروژیه و جنوب دونتسک در تاریخ 4 ژوئن و با بهره گیری از نخبه ترین تیپ های نظامی این کشور که در کشورهای عضو ناتو آموزش دیده بودند و نیز راهی کردن تجهیزات و تسلیحات نظامی اهدایی غربی به میدان نبرد آغاز شد. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در مورد این حمله اوکراین اعلام کرد که با گذشت 3 ماه از آغاز آن، "ضد حمله نه تنها به لنگ می زند، بلکه شکست خورده است" به گفته وی، اوکراین با هدف دستیابی به نتیجه "به هر قیمت ممکن" 71.5 هزار نظامی خود را به گونه ای از دست داده است، که "انگار اینها انسان نیستند".
در این بین 18 هزار ماشین زرهی منهدم شده نیروهای مسلح اوکراین، تانک های آلمانی Leopard، تانک های فرانسوی AMX و حداقل یک تانک بریتانیایی Challenger 2 و ماشین های زرهی پیاده نظام Bradley قرار دارند. تنها 543 تانک نابود شده اند که آنها می بایست نیروی تهاجمی ارتش اوکراین باشند، اما به گفته رئیس جمهور روسیه آنها در حال حاضر "خیلی خوب آتش می گیرند".
برآورد پوتین از تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.09.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
برآورد پوتین از تلفات نیروهای مسلح اوکراین در جریان ضد حمله
در این راستا ایالات متحده تاکید می کند که ضد حمله اوکراین برای "ماه ای مدید" به درازا خواهد انجامید و از این رو آنها شروع به تحویل "بمب های خوشه ای" که نظامیان اوکراینی نمودند. پوتین به نوبه خود در این خصوص تاکید کرد که "بمب خوشه ای" هیچ چیزی را برای نیروهای مسلح اوکراین در میدان نبرد تغییر نخواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала