سرنوشت موشک های دوربرد آمریکایی که قادر به هدف قرار دادن عمق روسیه هستند

© Photo / Public DomainОперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS
Оперативно-тактический ракетный комплекс США производства Lockheed Martin с баллистической ракетой MGM-140 ATACMS - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
تفنگدار سابق آمریکایی گفت: "نیروهای روسیه به راحتی قادر به نابودی موشک های دوربرد آمریکایی ATACMS هستند که می توانند به اوکراین منتقل شوند.
به گزارش اسپوتنیک، همانطور که آناتولی آنتونوف سفیر روسیه در ایالات متحده اشاره کرد، چنین موشک هایی از نظر تئوری به نیروهای مسلح اوکراین اجازه می دهد تا به عمق خاک روسیه حمله کنند، موضوعی که به معنای کشاندن مستقیم واشنگتن به رویارویی نظامی با مسکو است.
"برایان برلتیک" در مصاحبه با نیواطلس گفت:" روسیه با این نوع سلاح آشناست. علاوه بر این، روس ها می توانند آنها را رهگیری کنند. آنها موشک های HIMARS و Storm Shadow را سرنگون کردند، آنها ATACMS را نیز رهگیری و منهدم خواهند کرد."
به گفته وی، ایالات متحده بارها به طور علنی در مورد انتقال احتمالی ATACMS به نیروهای اوکراینی صحبت کرده است، بنابراین این موضوع برای کرملین تعجب آور نخواهد بود.
برلتیک افزود: "روس‌ها قبلاً خود را در برخی از زمینه‌ها تقویت کرده‌اند. مسکو برای مدت طولانی آماده بوده است".
روز قبل، جان فاینر، معاون مشاور امنیت ملی رئیس‌جمهور آمریکا گفت که واشنگتن عرضه موشک‌های ATACMS به اوکراین را رد نمی‌کند.
به گزارش ABC News، تصمیم نهایی کاخ سفید در مورد این موضوع "در حال انجام" است، اما برنامه ها همچنان ممکن است تغییر کنند. این نشریه تصریح کرد که اگر دولت آمریکا با این وجود ارسال موشک ها را تایید کند، آنها را در بسته بعدی کمک های نظامی به رژیم کی یف قرار خواهد داد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала