زلنسکی از وضعیت اجرای توصیه های کمیسیون اروپا توسط کی یف گزارش داد

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.09.2023
اشتراک
ولادیمیر زلنسکی گفت که با آنالنا باربوک، وزیر امور خارجه آلمان در مورد ادغام اروپایی اوکراین از منظر اجرای توصیه‌های کمیسیون اروپا توسط کی یف گفتگو کرده است.
به گزارش اسپوتنیک، پیش از این، کمیسیون اروپا در توصیه های خود برای اعطای وضعیت نامزدی اتحادیه اروپا به اوکراین، شروطی را تعیین کرده بود که بر اساس آن هفت شرط باید رعایت شود تا وضعیت خود را از دست ندهد. دولت اوکراین باید اصلاحات چارچوب قانونی مربوط به اقلیت های ملی را تکمیل، اصلاحات قضایی را انجام داده و مبارزه با فساد را نیز ادامه دهد.
ولادیمیر زلنسکی پس از دیدار با وزیر خارجه آلمان در کانال تلگرامی خود نوشت:" در جریان دیدار با آنالنا بربانک، وزیر امور خارجه آلمان، ما در مورد همکاری دفاعی، حفاظت از غیرنظامیان در اوکراین و همچنین در مورد وضوعات بخش انرژی بحث کردیم. ما همچنین درباره یکپارچگی اروپایی خود و پیشرفت های صورت گرفته در اجرای توصیه های کمیسیون اروپا صحبت نمودیم".
زلنسکی در این دیدار درباره نیازهای نیروهای اوکراینی، نیاز به تقویت سیستم دفاع هوایی اوکراین و اهمیت تدارکات اضافی توپخانه ای نیز اشاره کرد.
همانطور که اولگا استفانیشینا، معاون نخست وزیر اوکراین در امور ادغام اروپایی و یورو-آتلانتیک قبلا گزارش داده بود، مقامات اوکراین زمانی برای اجرای کامل هفت توصیه کمیسیون اروپا در مورد وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا قبل از اکتبر ندارند، اما روی این موضوع کار می کنند.
پیش از این، روبرتا متسولا، رئیس پارلمان اروپا گفته بود که از آغاز مذاکرات برای عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا در اواسط دسامبر سال جاری حمایت می کند.
در 28 فوریه سال گذشته، ولادیمیر زلنسکی درخواست پیوستن اوکراین به اتحادیه اروپا را امضا کرد. سران کشورها و دولت های اتحادیه اروپا در اجلاس سران بروکسل در 23 ژوئن 2022 با اعطای وضعیت نامزدی به اوکراین و مولداوی برای عضویت در این اتحادیه موافقت کردند. برای شروع مذاکرات، کشورها باید تعدادی از شروط از جمله اصلاحات و تقویت مبارزه با فساد را انجام دهند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала