لاوروف: غرب موفق به "اوکراینی کردن" دستور کار اجلاس گروه 20 نشد

© Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر نشست گروه 20 در دهلی
نشست گروه 20 در دهلی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
لاوروف: کشورهای غربی نتوانستند کل دستور کار اجلاس گروه 20 را اوکراینی کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت که کشورهای غربی در "اوکراینی کردن" دستور کار اجلاس سران گروه 20 شکست خوردند.
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: نشست سران گروه 20 در دهلی نو موفقیت آمیز بود، این گروه در حال انجام اصلاحات داخلی است.
لاوروف پس از نشست گروه 20 گفت: این در فعال شدن قابل توجه اعضای گروه 20 از جهان جنوبی آشکار شد و با حمایت هند، و دیگر کشورها که مصرانه به دنبال در نظر گرفتن منافع خود بودند تمام اهداف توافقنامه ها، که به مسائل فوری شرایط مرجع گروه 20 مربوط می شود، این است که جنوب جهانی می خواهد نقش خود را در مکانیسم های حکمرانی جهانی تقویت کند. به طوری که وزن واقعی خود را در امور جهانی منعکس کند.
لاوروف پس از نشست سران گروه 20 در دهلی نو گفت: تا حد زیادی به لطف چنین موقعیت تثبیت شده ای از جهان جنوبی در دفاع از منافع مشروع خود، امکان جلوگیری از موفقیت تلاش غرب برای اوکراینی کردن مجدد کل دستور کار به ضرر بحث در مورد وظایف فوری کشورهای در حال توسعه فراهم شد.
لاوروف افزود: بند اوکراین در بیانیه گنجانده شده است اما موضوع اجماع است، و درباره اوکراین نیست. بحران اوکراین ذکر شده است، اما منحصراً در چارچوب نیاز به حل و فصل همه مناقشات موجود در جهان مطابق با تمام اهداف و اصول منشور ملل متحد..

لاوروف گفت: تحت شرایط کنونی هیچ صحبتی از مذاکره با ایالات متحده در مورد ثبات استراتژیک نمی تواند وجود داشته باشد.

نمایی از کاخ سفید در غروب - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
گزارش و تحلیل
نشانه افول نفوذ آمریکا
سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفت: نشست گروه 20 در هند انگیزه مثبتی به تلاش‌ها برای اصلاح صندوق بین‌المللی پول و سازمان تجارت جهانی خواهد داد.
لاوروف در سخنرانی پس از اجلاس سران گروه 20 گفت: بیانیه گروه 20 وظایف اصلاحات و صندوق بین‌المللی پول را تدوین کرد که در آن مدت‌هاست که اگر سهمیه‌ها و آرا صادقانه تقسیم شوند و آمریکایی‌ها دیگر بلیت مسدودکننده‌ای نخواهند داشت .
او افزود: این اجلاس، البته، انگیزه بسیار جدی، انگیزه ای مثبت در زمینه اصلاحات صندوق بین المللی پول و سازمان تجارت جهانی خواهد داشت.
Министр иностранных дел Сергей Лавров на саммите G20, Нью-Дели, Индия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
چند دستگی گروه 20 بر سراوکراین نشانه نبرد بین جهان تک قطبی و چند قطبی است
هند از اول دسامبر 2022 ریاست گروه 20 را بر عهده دارد. نشست رهبری این گروه در تاریخ 9 تا 10 سپتامبر در دهلی نو برگزار شد. رهبران کشورهای گروه 20 و 9 کشور دیگر - بنگلادش، مصر، اسپانیا، موریس، نیجریه، هلند، امارات، عمان و سنگاپور به آن دعوت شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала