رئیس جمهور برزیل قصد دارد شخصا در اجلاس بریکس در روسیه شرکت کند

© AP Photo / Eraldo PeresраПрезидент Бразилии Луис Инасиу Лула да Силва выступает во время министерской встречи в Бразилиа, Бразилия
Президент Бразилии Луис Инасиу Лула да Силва выступает во время министерской встречи в Бразилиа, Бразилия - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا رئیس جمهور برزیل از تمایل خود برای حضور شخصا در اجلاس بریکس در روسیه خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، لوئیز ایناسیو لولا داسیلوا، رئیس جمهور برزیل گفت که قصد دارد شخصاً در اجلاس سران بریکس سال آینده در روسیه شرکت کند و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه را به اجلاس بعدی گروه 20 که قرار است در برزیل برگزار شود دعوت کند.
رئیس جمهور برزیل در مصاحبه ای درهند گفت: پوتین دعوت خواهد شد زیرا سال آینده اجلاس بریکس در روسیه قبل از اجلاس گروه 20 در برزیل برگزار می شود. من به اجلاس بریکس در روسیه خواهم آمد.
شبکه تلویزیونی Firstpost با اشاره به اینکه به نظر وی، رهبران هند، چین، آفریقای جنوبی، عربستان سعودی و سایر کشورهای اتحادیه نیز برای شرکت در این اجلاس به روسیه سفر خواهند کرد.
اعضای جدید بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2023
بریکس - نشستی که جهان را تغییر داد
لولا داسیلوا افزود که پوتین می تواند به راحتی به برزیل بیاید زیرا تا زمانی که او رئیس جمهور است، به دلیل حکم دادگاه کیفری بین المللی شانسی برای بازداشت او وجود ندارد.
اتاق مقدماتی دادگاه بین‌المللی کیفری که روسیه صلاحیت آن را به رسمیت نمی‌شناسد، در 17 مارس حکم بازداشت پوتین و ماریا لووابلوا، مدافع کودکان را صادر کرد.
دیوان کیفری بین‌المللی، طرف روسی را متهم به "اخراج اجباری" کودکانی می‌کند که مقامات روسی آنها را از گلوله باران اوکراین نجات داده و از منطقه جنگی به مناطق امن برده‌اند.
همانطور که دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رهبر روسیه گفت، موضوع دیوان کیفری بین‌المللی در مورد "دستگیری" رئیس‌جمهور روسیه غیرقابل قبول است، مسکو صلاحیت این سازمان را به رسمیت نمی‌شناسد و هر یک از تصمیم‌های این از دیدگاه روسیه باطل است.
قانون صلاحیت ICC توسط کشورهایی که بیش از نیمی از جمعیت جهان در آن زندگی می کنند به رسمیت شناخته نمی شود. از جمله روسیه، آذربایجان، بلاروس، مصر، هند، اندونزی، ایران، قزاقستان، چین، عربستان سعودی، ایالات متحده آمریکا، ترکیه.
در ماه می، وزارت امور داخله روسیه به طور غیابی علیه خان کریم اسد احمد، دادستان دیوان بین‌المللی کیفری و روزاریو سالواتوره آیتالا، قاضی دادگاه بین‌المللی کیفری، متهم شد و آنها در فهرست تحت تعقیب قرار گرفتند. در ماه ژوئیه، این بخش، یکی دیگر از قاضی ICC، توموکو آکان، را در فهرست تحت تعقیب قرار داد که از پایگاه داده دپارتمان افراد تحت تعقیب به شرح زیر است. به گفته کمیته تحقیقات روسیه، آکان یکی از قضاتی بود که "تصمیمات غیرقانونی برای دستگیری" پوتین و لووا-بلوا اتخاذ کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала