"بهتر از هیچی"؛ اوکراینی ها سوار بر تانک های موزه نشین

© iStock.com / WirestockАмериканский танк Krauss-Maffei Leopard 1A5
Американский танк Krauss-Maffei Leopard 1A5 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
ستون نویس فوربس، می نویسد که ارتش دانمارک تانک های لئوپارد 1 را از سه موزه برای آموزش پرسنل نظامی اوکراینی قرض گرفته است.
به گزارش اسپوتنیک، "دیوید آکس" در مطلبی نوشت:" ارائه دسته‌ای از تانک‌های مازاد به ارتش اوکراین یک چیز است. این که تانک‌های قدیمی را به حالت عملیاتی درآورند و خدمه را برای کار با آن‌ها آموزش دهند، به‌ویژه پس از 19 سال نگهداری آنها، چیز دیگری است".
همانطور که آکس به یاد می آورد، دانمارک آخرین لئوپارد1 خود را در سال 2005 بازنشسته کرد و آن را با لئوپارد 2 مدرن تر جایگزین کرد. با این حال، دانمارکی ها مسئولیت انجام مرحله اول آموزش برای خدمه تانک اوکراینی را بر عهده گرفتند، مرحله دوم در آلمان انجام خواهد شد".
در ادامه این مطلب آمده است:" لئوپاردهای 1A5 مشکل ایجاد کردند. بیشتر تانک ها در واقع متعلق به شرکت آلمانی Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft بودند و به مدت دو دهه در انبار بودند. آنها نیاز به تعمیر داشتند. بنابراین کنسرسیوم برای کمک به موزه های دانمارک مراجعه کرد".
به گفته ارتش دانمارک، سه موزه موافقت کرده اند که شش تانک را برای "شروع فوری" آموزش خدمه تانک اوکراینی ارائه دهند.
روز گذشته وزارت دفاع دانمارک گزارش داد که ده تانک اول لئوپراد 1 که به کی یف منتقل شده بودند، با چندین خودروی دیگر در راه به اوکراین رسیده اند. ترولز لوند پولسن، وزیر دفاع دانمارک، در ماه فوریه، زمانی که وی سرپرستی وزیر دفاع را برعهده داشت، گفت که دانمارک، همراه با هلند و آلمان، "تعداد زیادی" از تانک‌های لئوپارد 1A5 را به اوکراین منتقل خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала