آمریکا در آستانه ارسال موشک های برد بلند ATACMS به اوکراین قرار دارد

© AP Photo / Alex BrandonПрезидент Джо Байден шутит о том, к какому репортеру обратиться с вопросом, Белый дом, Вашингтон, США
Президент Джо Байден шутит о том, к какому репортеру обратиться с вопросом, Белый дом, Вашингтон, США - اسپوتنیک ایران  , 1920, 10.09.2023
اشتراک
رسانه: بایدن به تصمیم مبنی بر ارسال موشک های برد بلند ATACMS نزدیک می باشد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از Financial Times، جو بایدن رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا در آستانه تصمیم برای ارسال موشک های برد بلند ATACMS به اوکراین قرار دارد که این تصمیم می تواند تبدیل به سرفصل جدیدی از حمایت های واشنگتن از کی یف گردد.
این نشریه تاکید می کند که کاخ سفید از مدتها قبل با احتیاط به درخواست های کی یف برای ارسال موشک های بالستیک تاکتیکی با برد تا 300 کیلومتر نگاه می کند. واشنگتن بدلیل نگرانی از ذخایر محدود و امکان استفاده از آنها برای حمله به خاک روسیه، نمی خواهد این موشک ها را در اختیار کی یف قرار دهد.
موشک های دوربرد آکتامس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
رئیس سابق سازمان سیا از دولت آمریکا خواست تحویل موشک های "آکتامس" را به اوکراین تسریع کند
با این وجود بایدن با فشار کنگره روبرو شده است که از وی می خواهد با ارسال این تسلیحات به اوکراین موافقت نماید، و به همین دلیل رئیس کاخ سفید به زودی اجازه انتقال ATACMS به اوکراین را خواهد داد.
شایان ذکر است که کاخ سفید در تاریخ 9 سپتامبر از تایید اخبار د مورد آمادگی ایالات متحده برای ارسال موشک های دور برد ATACMS به اوکراین، خودداری کرده بود.
روسیه پیش از این یادداشتی به کشورهای ناتو درباره ارسال تسلیحات به اوکراین ارسال کرده بود. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می‌کنند". کرملین تاکید کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تاثیر منفی خواهد داشت.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала