نگاه ویژه اسپوتنیک

فشار سیستماتیک در کنار وعده های دیپلماتیک!

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر آمریکا و اتحادیه اروپا
آمریکا و اتحادیه اروپا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 09.09.2023
اشتراک
تحرکات آمریکا و غرب به منظور فشار برای اخلال در روابط تهران و مسکو در حال تشدید است.
همزمان و در آستانه پایان تحریم های تسلیحاتی نظامی ایران و همچنین راهبرد کلان نظام جمهوری اسلامی ایران در راستای تعمیق مناسبات همه جانبه با فدراسیون روسیه به عنوان شریک ، دوست راهبردی و حقیقی ایران ، تحرکات آمریکا و غرب به منظور فشار برای اخلال در این روابط در حال تشدید و رویکرد و اقدامات جبهه غربی از برنامه های مخفی و پشت پرده به مسیر علنی در حال سوق یافتن است.
در این راستا انتشار بیانیه و توصیه های شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، در روزهای گذشته به کشورهای عضو و طرح ایده و توصیه ( افزایش فشار سیستماتیک در کنار وعده های دیپلماتیک، یا همان مدل معروف و قدیمی چماق و هویج آیزنهاور آمریکایی، که علنا و برای چندمین بار در آن اعلام شد :
(( گسترش و تعمیق روابط جدید تهران – مسکو، تهدیدی مستقیم علیه اتحادیه اروپا و کشورهای اروپایی است و ضروری است کشورهای اتحادیه، با اتخاذ برنامه ای ترکیبی بر گرفته از فشار هم زمان سیستماتیک و مذاکرات دیپلماتیک " بخوانید وعده های سراب گونه و دروغین" ، مانع توسعه این روابط گردند.))
در این گزارش اروپایی ها علنا بر عمق نگرانی خود از تقویت ناوگان هوایی، پدافندی و دفاعی جمهوری اسلامی ایران و افزایش بازدارندگی نظامی ایران در توسعه همکاری با روسیه بویژه دریافت جنگنده های مدرن سوخو 35 تاکید نموده اند.
در این راستا، و با توجه به تحرکات غرب بویژه ( تروئیکای اروپایی) خصوصا از تیر ماه سال جاری و در جلسه بررسی روند اجرای قطعنامه 2231 که بریتانیا، به صورت غیر قانونی و بدعت آفرین از رژیم کی یف، برای حضور در این نشست برای طرح ادعاهای همیشگی تخیلی علیه ایران و روسیه، دعوت نموده بود اوج گرفته است.
به عبارتی هم زمان بریتانیا و آمریکا با همرایی بقیه تروئیکای اروپایی، پرچم دار توطئه جدیدی علیه ملت ایران شده اند و جالب توجه است بخشی از ماموریت این کلان پروژه در حوزه رسانه ای ، فرهنگی و قدرت نرمی را سایمون شرکلیف، سفیر بریتانیا در تهران به منظور تطهیر چهره کثیف ضد ایرانی روباه پیر بر عهده گرفته است،.
در حالی که انگلیسی ها و شرکای آمریکاییشان در صدد فتنه انگیزی جدیدی علیه امنیت ملی و کلان ایران هستند و عمیقا از افزایش قدرت بازدارندگی و سایر منافع حاصل از تعمیق روابط ایران و روسیه ابراز نگرانی نموده و خواهان تمدید انواع تحریم ها وفشار های همه جانبه علیه ملت ایران می باشند، سفیر انگلیس در تهران، اقدام به انتشار ویدئویی ریاکارانه در خصوص علاقه اش به فرهنگ و اقوام ایرانی می نماید!
در حالی که طبق اسناد متعدد خصوصا از دوره قاجار و دوران تعمیق حضور انگلیسی ها در ایران، همین مستشاران ،رایزنان ، کارکنان ، دیپلمات ها و سایر عناصر انگلیسی بودند که محوریت اصلی در اختلاف افکنی قومی در ایران و حتی طرح مباحث توهین آمیز و تفرقه انگیز علیه اقوام و ادیان ایرانی ... را بر عهده داشتند و هزاران تَن از ایرانیان لر، ترک، کرد، بلوچ و... در راه استقلال ایران از فتنه انگلیسی با سربازان انگلیسی جنگیده و به شهادت رسیدند و یا در قحطی بزرگی که با غارت مواد غذایی در جنگ اول جهانی توسط انگلیسی ها در ایران ایجاد شد و بالای دوازده میلیون نفر از جمعیت ایران معادل یک سوم کل مردم ایران به علت همین فتنه انگلیسی ها در وخیم ترین شرایط کشته شدند ( و رسانه ها و عناصر غربگرا همواره در صدد سانسور این جنایت بزرگ انگلیسی ها هستند) و هزاران مورد جنایت دیگری که انگلیس در تاریخ کهن و معاصر ، علیه ملت ایران صورت داده و تا همین امروز نیز علنا خواستار فشار سیستماتیک بر ایران می باشند و البته و با راه اندازی شبکه های متعدد رسانه ای در لندن به صورت شبانه روز در حال انتشار و پمپاژ اخبار منفی و تروریسم رسانه ای علیه ملت ایران می باشند ، اکنون نیز به صورت کاملا گستاخانه در پی اقدامات قدرت نرمی و فریب افکار عمومی در ایران در راستای همان پروژه توصیه شده توسط شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا می باشند.
البته لازم است اشاره نمایم طرح واژه فشار سیستماتیک علیه ایران تازگی ندارد لکن از آن جهت حائز اهمیت است که این مساله به صورت کاملا علنی و هماهنگ و با مدلی ارتقاء یافته به روز رسانی شده که بیانگر اوج خصومت تروئیکای اروپایی بویژه انگلیس و آمریکا با ملت ایران است.
منظور شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا از فشار سیستماتیک بر ایران بیانگر کلان پروژه ای وسیع تر از تحریم های هوشمند چند دهه ای علیه ملت ایران است و نوعی هدف گیری زیر ساختی محسوب می گردد.
تحریم ها - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2023
گزارش و تحلیل
اکثریت قاطع کشورهای جهان با تحریم های آمریکا علیه ایران مخالفند
به عبارتی غربی ها از رشد چشمگیر دو ساله همکاری ایران و روسیه و اثرات مثبت فوق العاده آن برای تهران خصوصا در عضویت بسیار مهم و کلیدی دائم ایران در شانگهای و بریکس در شرایطی که هنوز تحریم های متنوع غرب و آمریکا بر علیه ایران استمرار دارد عمیقا نگران هستند.
باز شدن هر چه بیشتر سطح فعالیت های ایران در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و مهم تر از همه حل و رفع حلقه مفقوده 23 ساله راه گذر شمال جنوب، با حضور و سرمایه گذاری مستقیم روسیه در ایران و تکمیل این کلان پروژه خصوصا در بخش ریلی آن در محور آستارا توسط شرکت های روسی، و اثرات فراوان اقتصادی، ژئوپلتیکی، سیاسی و... برای تهران با این همکاری برادرانه و دوستانه مسکو، علنا مسیر بی اثری تحریم ها و حرکت به سمت رونق اقتصادی و حضور قدرتمند ایران در ائتلاف های مهم جهانی بدون امتیاز دادن به غرب و آمریکا را برای تهران فراهم کرده و به سرعت در حال پیشرفت است.
در این میان همزمان شبکه منسجم رسانه ای وابسته به غرب که در اولویت ماموریت خود وظیفه پمپاژ اخبار منفی ضد روسی با محوریت شایعه سازی ، دروغ پراکنی، اختلاف افکنی و... را طبق فرمان اتاق فکر تروئیکای اروپایی بر مبنی بخشی از این فشار سیستماتیک در حوزه عملیات روانی بر عهده دارد و روزانه صدها خبر منفی بر ضد روابط روسیه و ایران و همچنین توصیه به غرب برای افزایش تحریم های تهران و... را منتشر می نماید.
نکته ویژ ه قابل توجه در ماموریت رسانه ای و مبتنی بر جنگ روانی این شبکه تخریبی، آن است که به دستاوردهای مثبت اقدامات حاصل شده از تعمیق روابط ایران و روسیه نیز شدیدترین حملات را صورت می دهد مانند تمسخر عضویت ایران در بریکس!
در حالی بیش از چهل کشور جهان در صف عضویت بریکس هستند، عناصر غربگرای خودتحقیر به تمسخر دستاوردهای همکاری با روسیه می پردازند. چرا؟
به همان دلیل واضح اعلام شده از سوی اتحادیه اروپا که نگرانی از منافع حاصل برای ایران و روسیه در همکاری با همدیگر است.
نمایشگاه بین المللی نظامی - فنی آرمیا-2023 روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 15.08.2023
در ستاد کل ارتش ایران درباره سیاست خارجی آمریکا صحبت شد+عکس
در مورد جنگنده های سوخو نیز شاهد همین مساله و جنگ روانی غرب بودیم، در حالی که غرب و آمریکا عمیقا از دریافت این ناوگان هوایی روسی، توسط ایران وحشت زده است و هنوز هم از هیچ موضوعی به صورت دقیق در این خصوص مطلع نیست و بیشتر سرگرم گمانه زنی و طرح اخبار غیر موثق است... اتاق رسانه ای وابسته به این شبکه تا مدتها در حال انتشار اخبار مایوس کننده در خصوص تحویل این ناوگان بود و لکن با تحویل هواپیمای جنگنده پیشرفته یاک 130 روسی به ایران، همین اتاق فکر مجدد به سمت سانسور و انتشار اخبار نادرست حرکت کرد... اخباری که نشان می دهد غرب شدیدا و عمیقا میداند که تعمیق روابط ایران و روسیه به نفع ملت ایران و روسیه است.
در این راستا در بعد دوم ماموریت و توصیه شورای روابط خارجی اتحادیه اروپا، همان فتنه و مکر همیشگی در خصوص دیپلماسی وعده محور نمایان است.
از آن جا که غرب و آمریکا علنا و رسما برای چندمین بار ایران را یک تهدید اعلام نموده اند، و برای مهار این تهدید از هر ابزاری بهره می گیرند و در کنار آن تعمیق روابط ایران با روسیه را به نفع ایران و به ضرر خود ارزیابی می نمایند، لذا ضروری است مراقبت گردد به هیچ وجه افراد، در دام فتنه دیپلماسی غربی قرار نگیرند و به وعده های پوشالی و سراب گونه غرب برای ایجاد اخلال در روابط تهران و مسکو هیچ توجهی ننمایند.
چرا که قطعا سیاست فریبکاری اروپایی ها به عنوان آزموده ای چند باره دستاوردی جز شرایط دروغین و سراب محور اینستکس ، اس پی وی و... را نخواهد داشت و در شرایط ویژه ایجاد شده هیچ عاملی نباید منجر به اخلال در روابط ایران و روسیه گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала