وزارت دفاع تایوان: تمرینات نظامی چین را زیر نظر خواهیم داشت

© AFP 2023 / Noel Celisتمرینات نظامی ارتش چین
تمرینات نظامی ارتش چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
وزارت دفاع تایوان بر تیراندازی های رزمی چین در سواحل استان ژجیانگ نظارت می کند.
به گزارش اسپوتنیک، وزارت دفاع تایوان روز پنجشنبه اعلام کرد که تایوان تمرینات شلیک مستقیمی را که ارتش آزادیبخش خلق چین در سواحل استان ژجیانگ در شمال جزیره انجام می دهد نظارت خواهد کرد.
روز قبل، شعبه ژجیانگ اداره امنیت دریایی جمهوری خلق چین گزارش داد که از ساعت 18:00 در 6 سپتامبر تا ساعت 18:00 روز 10 سپتامبر، تمرینات نظامی را در دریای چین شرقی انجام خواهد داد و به همین دلیل عبور کشتی ها را ممنوع کرد.
وزارت دفاع چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: اخیراً حزب کمونیست چین یک منطقه ممنوعه ناوبری در سواحل شرقی استان ژجیانگ ایجاد کرده و در حال انجام تمرین‌های معمول سالانه با شلیک مستقیم در آنجا است.
جنگنده های سوخو-30 نیروی هوایی ارتش چین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
45 فروند جنگنده چینی در نزدیکی تایوان مشاهده شدند
وزارت دفاع تایوان در گزارشی اعلام کرد که ارتش تایوان وضعیت رزمایش را در زمان واقعی رصد می کند، تجزیه و تحلیل می کند و به طور مناسب پاسخ می دهد.
در این بیانیه گزارش شده است: بر اساس ارزیابی‌های کنونی، رزمایش‌ها تاثیری بر امنیت دریا و حریم هوایی ما ندارد، وزارت دفاع با تکیه بر اصول نرم‌افزاری در قبال دشمن برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست، اوضاع را به دقت رصد خواهد کرد.
روابط رسمی بین دولت مرکزی جمهوری خلق چین و استان جزیره ای آن در سال 1949 پس از انتقال نیروهای کومینتانگ به رهبری چیانگ کای شک که در جنگ داخلی با حزب کمونیست چین شکست خورده بودند، به تایوان منتقل شدند. روابط تجاری و غیررسمی بین جزیره و سرزمین اصلی چین در اواخر دهه 1980 از سر گرفته شد. از اوایل دهه 1990، طرفین شروع به تماس از طریق سازمان‌های غیردولتی کردند - انجمن پکن برای توسعه روابط در سراسر تنگه تایوان و بنیاد تبادل کراس استریت تایپه.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала