گزارش و تحلیل

تحریم‌ها می‌گزند، اما چه انتظاری داشتید؟

تحریم های ضد روسی
تحریم های ضد روسی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
برای اروپا، مانند سایر نقاط جهان، رویارویی با روسیه ارزان تمام نمی شود.
به گزارش اسپوتنیک، جرمی وارنر، مفسر اقتصادی روزنامه انگلیسی تلگراف ضمن تفکر در باره واکنش به عواقب تحریم‌های ضد روسیه، خاطرنشان کرد شاهد آن هستیم که این تحریم‌ها می‌گزند و این اروپا است که بیشترین آسیب را می‌بیند.
کاملاً واضح بود که برای اتحادیه اروپا امتناع از نفت و گاز روسیه می تواند به منبع مشکلات اقتصادی جدی تبدیل شود. اما با آغاز عملیات ویژه نظامی روسیه در اوکراین کشورهای غربی به عنوان یک جبهه متحد، عمل کردند و بسته ای از اقدامات سختگیرانه را علیه روسیه اتخاذ کردند. روسیه استقامت شگفت‌انگیزی از خود نشان داد. در نتیجه تحریم‌ها نتوانست عزم این کشور را بشکند اما به اروپا آسیب بزرگی وارد کرد.
زمستان دیگری در راه است و قیمت انرژی دوباره در حال افزایش است. هفته گذشته در ایتالیا، بازرگانان و سیاستمداران برجسته جهان در نشست اندیشکده آمبروزتی گرد هم آمدند. یکی از شرکت کنندگان آلمانی در این نشست گفت: "چه اتفاقی برای اقتصاد ما خواهد افتاد! ما تولید کالا را متوقف خواهیم کرد و مانند بریتانیا به یک اقتصاد صرفا خدماتی و پولی تبدیل خواهیم شد. برای آلمان، این نمی تواند راه پیشرفت باشد".
الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور صربستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 16.12.2022
رهبر صربستان فرا رسیدن سخت ترین زمستان در تاریخ جهان را پیش بینی کرد
و آلمانی های بیشتری با این موافق هستند. نظرسنجی‌های اخیر منتشر شده توسط رسانه آمریکایی"پولیتیکو" نشان می‌دهد که حمایت از حزب "آلترناتیو برای آلمان"، که برخی از اعضای آن آشتی فوری با پوتین را پیشنهاد می‌کنند، از 10 درصد در آغاز درگیری به 21 درصد در حال حاضر افزایش یافته است.
وضعیت چین نیز به آسیب ناشی از تحریم ها اضافه می شود. چین، بزرگترین بازار خودروهای آلمانی را تهدید می کند که در تولید نسل بعدی خودروهای برقی از آلمان پیشی بگیرد. الیور زیپسه مدیر اجرایی گروه خودروسازی ب ام و، این هفته گفت که برنامه اتحادیه اروپا برای حذف تدریجی مدل های موتورهای احتراق داخلی تا سال 2035، تولید خودروهای عادی را از بین می برد.
برنامه های زیست محیطی آلمان هم اینک منجر به ممنوعیت دیگ های گازسوز، تعطیلی نیروگاه های هسته ای فعال و بسیاری از مشکلات دیگر شده است.
با وجود این، حمایت از اوکراین همچنان در مسیر اصلی سیاسی مطرح است.
پیتر سیارتو، وزیر امور خارجه مجارستان  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.07.2023
مجارستان مخالف اختصاص 20 میلیارد یورو به اوکراین
اما در مجارستان در زمان حکومت ویکتور اوربان فرق دارد. این کشور در این موضوع مانند بسیاری از مسائل دیگر، از پیوستن به جامعه مشترک اروپا خودداری می کند. خواه سیاست های جنسیتی یا مهاجرتی باشد یا تعهدات کربن صفر، مجارستان همیشه مخالف است. در "حاشیه" نشست بنیاد آمبروزتی، مشاور سیاسی بالااژ اوربان (خویشاوند نخست وزیر مجارستان نیست) گفت: "این درگیری در اوکراین برای همه به جز اروپا سودمند است. تحریم ها کارساز نیست. یک راه حل سیاسی لازم است".
و این دیگر عقیده افراد جداگانه ای نیست. سخنان او بازتاب افکار عمومی در سایر کشورهای اروپایی نیز هست. اگرچه، البته، زلنسکی باید بیشتر نگران وضعیت ایالات متحده باشد. در آمریکا سؤالات بیشتر و بیشتری در مورد ده ها میلیارد دلار اختصاص داده شده برای کمک نظامی به کی یف وجود دارد. در پایان این ماه، 43 میلیارد دلاری که جو بایدن برای حمایت از زلنسکی اختصاص داده بود، پایان می یابد. موضوع کمک های بیشتر را نمی توان حل شده دانست. علاوه بر این، زلنسکی نمی تواند خبر داشته باشد که دونالد ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات چه خواهد کرد. ترامپ به صراحت اعلام کرد که فوراً به دنبال حل و فصل مناقشه خواهد بود. او نیز مانند اوربان معتقد است که تحریم ها بیشتر از روسیه به اروپا آسیب زده است.
و اما اتحادیه اروپا می گوید: حماقت، تحریم ها کار خود را می کنند. اما بالاخره این رویارویی، به افزایش هزینه های زندگی، تورم سرسام آور و رکود اقتصادی در سراسر اروپا منجر شده است و از نظر سیاسی به طور فزاینده ای قاره را تقسیم می کند.
نویسنده تأکید می کند که او مانند ویکتور اوربان ادعا نمی کند که برای بازگشت به زندگی معمول، باید با پوتین موافقت کرد. با این حال، این باور که اروپا می تواند از این وضعیت نسبتاً سالم بیرون بیاید، همیشه یک خودفریبی بوده است. همچنین انتظار این که تحریم ها باعث شکست روسیه می شود توهین آمیز است و انتظار این لحظه کاملا بیهوده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала