تایید دستگیری بلاگر و تحلیلگر روس توسط کمیته تحقیقات ارمنستان

CC BY-SA 4.0 / Marcin Konsek / The Armenian National Assembly (cropped image)Здание Национального собрания Армении
Здание Национального собрания Армении - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
اشتراک
کمیته تحقیقات ارمنستان دستگیری یک بلاگر و یک تحلیلگر اسپوتنیک را تایید کرد.
به گزارش اسپوتنیک، کمیته تحقیقات ارمنستان اعلام کرد که میکائیل بادالیان، بلاگر حامی روسیه و آشوت گئورگیان، تحلیلگراسپوتنیک ارمنستان با پرونده جنایی "قاچاق غیرقانونی سلاح گرم توسط گروهی از افراد" دستگیر شدند.
پیشتر، اسپوتنیک ارمنستان، امروز از بازداشت آنها در شب قبل در شهر گوریس در جنوب این کشور خبر داد. به گفته این آژانس، بلاگر برای تهیه مطالب رادیویی برای پروژه نویسنده خود "ما" درباره زندگی در مناطق مرزی به سیونیک رفته بود.
یوگنی پریماکوف رئیس آژانس فدرال روسیه در امور کشورهای مستقل مشترک المنافع، هموطنان مقیم خارج از کشور و همکاری های بشر دوستانه نیز در مورد ناپدید شدن بادالیان در گوریس صحبت کرد. به گفته وی، این بلاگر قبلاً در ارمنستان دستگیر شده بود و بسیاری از اتهامات وارده به وی را سیاسی تفسیر کردند.
ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه در کانال تلگرامی خود نوشت که غرب می تواند پشت این وضعیت باشد. وی رد نکرد، که این حادثه به دلیل برگزاری مجمع رسانه ای روسی-ارمنی در ایروان با هدف بدتر کردن روابط بین دو کشور، تحریک آمیز بوده است.
بادالیان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.09.2023
دستگیری بلاگر حامی روسیه و تحلیلگر اسپوتنیک در ارمنستان
به گفته زاخارووا، نیروهایی که در برابر روابط متفقین بین مسکو و ایروان عمل می کنند اخیراً فعال تر شده اند.
افزون بر این، نماینده وزارت خارجه روسیه یادآور شد که رهبری ارمنستان با به قدرت رسیدن، از جمله تحت این شعارها، علناً نقض ناپذیری آزادی بیان و حق ابراز عقیده را اعلام کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала