شورای امنیت سازمان ملل تبدیل به عرصه ای برای تبلیغات اوکراین شده است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на заседании Совета Безопасности ООН в Нью-Йорке
Министр иностранных дел РФ Сергей Лавров выступает на заседании Совета Безопасности ООН в Нью-Йорке - اسپوتنیک ایران  , 1920, 05.09.2023
اشتراک
نماینده روسیه در سازمان ملل: شورای امنیت تبدیل به عرصه ای برای بیان اخبار جعلی غرب در مورد اوکراین شده است.
به گزارش اسپوتنیک، واسیلی نبنزیا نماینده دائم فدراسیون روسیه در سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت اعلام کرد که این شورا مدتهاست که تبدیل به عرصه ای برای طرح اخبار جعلی و تبلیغات در مورد اوکراین توسط کشورهای غربی شده است.

وی تصریح کرد: "در مورد برخی سوژه ها، بعنوان مثال در مورد اوکراین، شورای امنیت مدتهاست که به عرصه ای برای طرح پوچ ترین اخبار جعلی و اظهارات تبلیغاتی از جانب کشورهای غربی شده است. این در حالیست که نظر غرب بدون اعتراض بعنوان تنها نظر صحیح مطرح می شود".

نماینده دائم روسیه همچنین رویکرد اظهارات یکی از اعضای ثابت شورای امنیت در حین بحث در خصوص سرنوشت تحریم ها بر علیه مالی را نو استعمارگرانه نامید زیرا اعضای شورای امنیت آنطور که خودشان دلشان می خواهد برخورد می کنند و نه آنطور که کشوری که در مورد آن بحث می شود، خواستار آن است.
جلسه شورای امنیت سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 11.08.2023
روسیه خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در خصوص ارسال تسلیحات به اوکراین شد
نبنزیا در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد شرایط حول تحریم ها بر علیه مالی را خاطرنشان کرد که شورای امنیت هفته گذشته نتوانست قطعنامه ای را در مورد تمدید آنها برای یکسال را به تصویب برساند و بدین ترتیب این تحریم ها در تاریخ 31 آگوست متوقف شدند.

نبنزیا تاکید کرد: "فراخوان های مصرانه چندین باره ما به نویسندگان (قطعنامه تمدید یک ساله تحریم ها بر علیه مالی) برای ارائه رویکردی سازنده و لحاظ کردن منطق به راحتی نادیده گرفته شدند. لازم نیست که در اینجا برای ما تعریف کنید که چه تلاش های وسیعی را برای هماهنگ سازی قطعنامه در مورد مالی صورت دادید. این تلاشها شامل چشم پوشی گامل از نگرانی های این کشور گردیدند".

این دیپلمات خاطرنشان کرد: "یک نکته مخفی کوچک را برای شما افشا می کنم: یکی از اعضای دائم شورای امنیت در نشست های بسته اظهار کرد : "ما شورای امنیت هستیم و ما آنطور عمل می کنیم که ما می خواهیم و نه آنطوری که کشوری که ما آنرا مورد بحث قرار می دهیم، می خواهد". آیا این بروز یک رویکرد استعمارگرانه نو نیست".

پیشتر شورای امنیت سازمان ملل متحد نتوانست تحریم ها علیه مالی را تمدید نماید. روسیه لایحه قطعنامه پیشنهادی توسط امارات متحده عربی و فرانسه را وتو کرد. لایحه روسیه نیز موفق به کسب 9 رای از مجموع 15 رای نشد. سند تهیه شده توسط فرانسه و امارات پیشنهاد تمدید تحریم ها برای یک سال و نیز فعالیت گروه کارشناسانی که تعیین می کرد که چه افرادی به فهرست تحریم ها وارد شوند، را طرح می نمود. روسیه اما در سند پیشنهادی خود پیشنهاد کنار گذاشتن گروه کارشناسان و تمدید تحریم ها برای یکسال با اشاره به اینکه این آخرین سال اعمال محدودیت ها می باشد، مطرح کرده بود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала