"کمیت مهم نیست"؛ هشدار به زلنسکی جهت آمادگی برای بدترین شرایط

© Sputnik / Alexey Malgavko /  مراجعه به بانک تصاویر حالا پدافند هوایی روسیه می تواند حتی موشک های هایپرسونیک را منهدم کند
حالا پدافند هوایی روسیه می تواند حتی موشک های هایپرسونیک را منهدم کند - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
تحلیلگر سابق سیا معتقد است، F-16 هایی که به اوکراین منتقل می شوند در برابر پدافند هوایی روسیه آسیب پذیر خواهند بود.
به گزارش اسپوتنیک، "لری جانسون"، تحلیلگر سابق سیا در مصاحبه با کانال یوتیوب Dialogue works گفت: "جنگنده های ناتو که به اوکراین منتقل شده اند، به دلیل آسیب پذیری آنها در برابر سیستم های دفاع هوایی روسیه، به نیروهای مسلح اوکراین کمکی نمی کنند".
او توضیح داد:" حتی اگر آنها هزاران F-16 داشته باشند، چه کسی با آنها پرواز می کند؟ آنها نمی توانند خلبانان مناسب را پیدا کنند. آنها باید در صحنه عملیات، با یکی از پیشرفته ترین سیستم های دفاع هوایی مقابله کنند".
به گفته این کارشناس، به ولادیمیر زلنسکی همچنین هشدار داده شد که حتی پیشرفته ترین جنگنده های نسل پنجم F-35 آمریکایی نیز قادر به دور زدن پدافند هوایی روسیه نیستند.
جانسون متقاعد شده است که این یک درس سخت برای کشورهای ناتو خواهد بود که آنها بدون در نظر گرفتن پتانسیل سیستم های دفاعی دشمن، سلاح تولید کرده اند.
وی در پایان گفت: "پدافند هوایی روسیه برتر از هر چیزی است که غرب دارد. و همه فناوری‌های به اصطلاح رادارگریز ما در برابر آن آسیب‌پذیر هستند."
در اواسط ماه اوت، یک مقام ارشد کاخ سفید گفت که ایالات متحده تصمیم گرفته است با انتقال F-16 به اوکراین از دانمارک و هلند موافقت کند. به گفته وی، مقامات کی یف پس از اتمام دوره آموزشی خلبانان نیروهای مسلح اوکراین، این جنگنده ها را از کشورهای ثالث دریافت خواهند کرد. در عین حال، پنتاگون خاطرنشان کرد که اوکراین هنوز زیرساخت های لازم برای پذیرش این هواپیماها را ندارد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала