کره شمالی رزمایش حمله اتمی انجام داد

© Sputnik / Илья Питалев /  مراجعه به بانک تصاویر تسلیحات اتمی کره شمالی
تسلیحات اتمی کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
ارتش کره شمالی دومین رزمایش شبیه‌سازی حمله اتمی تاکتیکی به کره جنوبی را به عنوان هشداری به رزمایش‌های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار کرد.
به گزارش اسپوتنیک، سه روز بعد از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی کره شمالی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی، ارتش پیونگ‌یانگ بار دیگر این رزمایش را تکرار کرد. دولت کره شمالی بامداد یکشنبه اعلام کرد که رزمایشی را برای شبیه‌سازی حمله اتمی تاکتیکی به کره جنوبی و به عنوان هشداری به رزمایش‌های نظامی آمریکا در منطقه، برگزار کرده است.

در بیانیه پیونگ‌یانگ آمده است: در سحرگاه دوم سپتامبر تمرین شلیک برای حمله هسته‌ای تاکتیکی شبیه‌سازی شده، برای هشدار به دشمنان درباره خطر واقعی جنگ اتمی، انجام شد.

کره شمالی ضمن موفق توصیف کردن این رزمایش حمله اتمی تاکتیکی، توضیح داد که ۲ موشک کروز راهبردی دوربرد با کلاهک‌های هسته‌ای مشقی شلیک کرده که هر کدام مسافت ۱۵۰۰ کیلومتری را در حدود ۷ هزار ۶۰۰ ثانیه پرواز کرده و در ارتفاع از پیش تعیین‌شده ۱۵۰ متری هدف منفجر شدند.
طبق این گزارش، پیونگ‌یانگ جدیدترین رزمایش بزرگ بین واشنگتن و سئول را که شامل حداقل یک بمب‌افکن راهبردی آمریکایی، محکوم کرده و آن را نشانه علنی طرح‌های رویارویی نظامی علیه کره شمالی دانست.

دولت کره شمالی تاکید کرد: نیروی هسته‌ای ما موضع متقابل رزمی مسئولانه خود را از هر جهت برای جلوگیری از جنگ و حفظ صلح و ثبات تقویت خواهد کرد.

بامداد پنجشنبه بود که ارتش کره شمالی ۲ فروند موشک بالستیک کوتاه‌برد را به عنوان بخشی از رزمایش حمله اتمی تاکتیکی در واکنش به رزمایش‌های نظامی آمریکا و کره جنوبی، شلیک کرد.
Запуск межконтинентальной баллистической ракеты Хвасон-18 в Северной Корее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
کره شمالی حملات هسته ای به کره جنوبی را شبیه سازی کرد
پیشتر در 31 اوت، خبرگزاری محلی کره شمالی گزارش داد که کره شمالی در واکنش به رزمایش های ایالات متحده و کره جنوبی، تمرینات خود را برگزار کرد و در طی آن حملات با سلاح های هسته ای تاکتیکی در خاک کره جنوبی را شبیه سازی کرد. رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرده است.
به گفته این کمیته، هر دو موشک حدود 360 کیلومتر پرواز کردند و پس از آن به دریا سقوط کردند. مشخصات دقیق آنها توسط سازمان های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده تجزیه و تحلیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала