کره شمالی حملات هسته ای به کره جنوبی را شبیه سازی کرد

© Photo / KCNAЗапуск межконтинентальной баллистической ракеты "Хвасон-18" в Северной Корее
Запуск межконтинентальной баллистической ракеты Хвасон-18 в Северной Корее - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
کره شمالی در واکنش به رزمایش های آمریکا و کره جنوبی، رزمایش خود را انجام داد که طی آن حملات با سلاح های هسته ای تاکتیکی به خاک کره جنوبی را شبیه سازی کرد.
به گزارش اسپوتنیک، این خبر را خبرگزاری مرکزی کره شمالی منتشر کرده است.
کره جنوبی و ایالات متحده مانور نظامی مشترک سالانه Ulchi Freedom Shield (سپر آزادی اولچی) را از 21 تا 31 اوت برگزار می کنند. سئول و واشنگتن در چارچوب این رزمایش دیروز چهارشنبه یک تمرین هوانوردی با شرکت حداقل یک بمب افکن استراتژیک B-1B برگزار کردند.
خبرگزاری مرکزی کره شمالی خاطرنشان می سازد: " مطابق با این وضعیت، ستاد کل ارتش خلق کره رزمایش فرماندهی و ستادی تمام ارتش را از 29 اوت برگزار کرده است. اهداف کلی این رزمایش "دفع حمله مسلحانه ناگهانی دشمنان، آغاز یک ضد حمله همه جانبه و تصرف کل قلمرو جنوب کشور" بود.
کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 30.08.2023
کره شمالی دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن شلیک کرد
همچنین اعلام می شود که در 30 اوت، ارتش کره شمالی تمرینات شبیه سازی حملات با سلاح های هسته ای تاکتیکی را در پست های فرماندهی و فرودگاه های عملیاتی در کره جنوبی انجام داد و دو موشک بالستیک تاکتیکی شلیک شد.
پیش از این، ستاد مشترک ارتش کره جنوبی اعلام کرد کره شمالی روز چهارشنبه دو موشک بالستیک به سمت دریای ژاپن پرتاب کرد. اضافه شد هر دو موشک حدود 360 کیلومتر پرواز کردند و پس از آن به دریا سقوط کردند. مشخصات دقیق آنها توسط سازمان های اطلاعاتی کره جنوبی و ایالات متحده تجزیه و تحلیل می شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала