کارشناس: کی یف با طولانی شدن درگیری با مشکلات بزرگی روبرو می شود

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین
فرا خوانده شدن 36 هزار نیروی ذخیره به ارتش اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
افسر عالی رتبه بازنشسته نیروهای مسلح بریتانیا گفت: "اوکراین با مشکلات زیادی روبرو خواهد شد و اگر این درگیری ادامه یابد، بیرون آمدن از درگیری به عنوان یک برنده برایش دشوار خواهد بود".
به گزارش اسپوتنیک، "شان بل" به اسکای نیوز گفت: "آنها نمی توانند به یک جنگ فرسایشی طولانی کشیده شوند، زیرا پیروزی برای آنها سخت خواهد بود".
به گفته وی، هرچه این درگیری بیشتر ادامه یابد، مشکلات بیشتری ایجاد خواهد شد. وی خاطرنشان کرد که اگر درگیری ادامه یابد، اوکراین "آسیب پذیرتر" خواهد شد. علاوه بر این، بل افزود که طولانی شدن درگیری منجر به کاهش عرضه سلاح به این کشور و مشکلاتی در مورد تعداد نیروها خواهد شد.
روسیه در 24 فوریه 2022 عملیات نظامی ویژه ای را در اوکراین آغاز کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، هدف آن را "حمایت از افرادی که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند" نامیده است. وی خاطرنشان کرد که این عملیات ویژه یک اقدام اجباری بود، خطرات امنیتی به گونه‌ای ایجاد شد که امکان واکنش با ابزارهای دیگر غیرممکن بود."
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
دیمیتری پسکوف، دبیر مطبوعاتی رئیس جمهور روسیه خاطرنشان کرد که پمپاژ اوکراین با تسلیحات از غرب به موفقیت مذاکرات روسیه و اوکراین کمک نمی کند و تأثیر منفی خواهد داشت. لاوروف تصریح کرد که ایالات متحده و ناتو مستقیماً در درگیری در اوکراین، از جمله نه تنها تامین تسلیحات، بلکه آموزش پرسنل در بریتانیا، آلمان، ایتالیا و سایر کشورها، دخالت دارند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала