واکنش کره جنوبی نسبت به آخرین آزمایش هسته ای کره شمالی

© Depositphotos.com / Steve_Allenکره جنوبی پرچم کره شمالی
کره جنوبی پرچم کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
سئول می گوید آخرین آزمایش هسته ای پیونگ یانگ تنها تا حدی موفقیت آمیز بوده است.
به گزارش اسپوتنیک، سخنگوی ستاد مشترک ارتش کره جنوبی به خبرگزاری یونهاپ گفت مانور حمله تاکتیکی هسته ای اعلام شده کره شمالی تنها تا حدی موفقیت آمیز بود.
این خبرگزاری به نقل از یک سخنگوی ارتش کره جنوبی گفت: "بر اساس نتایج تحلیل‌ها، می‌توان گفت که بیانیه امروز کره شمالی اغراق آمیز بودو همه چیز به طور کامل موفقیت آمیز نبود.
پیش از این، خبرگزاری مرکزی کره شمالی گزارش داده بود که پرتاب های 2 سپتامبر تمرینات تاکتیکی حمله هسته ای در پاسخ به مانورهای نظامی مشترک بین کره جنوبی و ایالات متحده بود.
کره شمالی دو موشک کروز راهبردی دوربرد پرتاب کرد که در امتداد یک مسیر 8 شکل 1.5 هزار کیلومتری در 7672 و 7681 ثانیه پرواز کردند و پس از آن در ارتفاع از پیش تعیین شده 150 متری بالای "هدف" منفجر شدند و انفجاریک کلاهک هسته ای را شبیه سازی کردند.
رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا سپس از رفع پرتاب چند موشک کروز خبر داد، اما مشخصات دقیق آنها را اعلام نکرد. رسانه های کره جنوبی حدس می زنند که موشک های کروز هواسال 1 (پیکان) یا هواسال 2 که پیونگ یانگ آنها را راهبردی می نامد، ممکن است پرتاب شده باشند و ادعا کنند که این موشک ها قادر به حمل سلاح هسته ای تاکتیکی هواسان-31 (آتش فشان) هستند.
به گزارش یونهاپ، گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی با عکسی از انفجار تنها یک موشک در هوا همراه بود، اگرچه رسانه‌های کره شمالی معمولاً زمانی که با موفقیت سیستم‌های تسلیحاتی جدید را برای نشان دادن قدرت هسته‌ای خود آزمایش می‌کنند، فعالانه آن را تبلیغ می‌کنند.
به گفته این آژانس، این ممکن است نشان دهنده این باشد که مقامات کره شمالی دلایلی برای عدم نمایش عکس های موشک دوم داشته اند که می تواند حاوی اطلاعات ناخواسته باشد.
تسلیحات اتمی کره شمالی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
کره شمالی رزمایش حمله اتمی انجام داد
در 31 اوت، ستاد کل کره شمالی بیانیه‌ای درباره پرتاب دو موشک بالستیک تاکتیکی در شب قبل به سمت دریای ژاپن صادر کرد که "مأموریت حمله هسته‌ای را با منفجر کردن آن در هوا در یک مجموعه به دقت کامل کرد. ارتفاع 400 متر در یک جزیره معین."
رزمایش "حمله هسته ای تاکتیکی شبیه سازی شده برای نابودی کامل پست های فرماندهی مهم گانگسترهای نظامی جمهوری کره" در پاسخ به مشارکت بمب افکن های استراتژیکB-1B آمریکایی در تمرینات هوایی ترکیبی کره جنوبی و ایالات متحده انجام شد. که "در مقابل چشمان تمام دنیا که آن را یک امر انجام شده (امکان) حمله اتمی پیشگیرانه برای ما می دانند و اقدام به عمل می کنند، نشان داد.
تمرینات نظامی سالانه کره جنوبی-آمریکایی "سپر آزادی اولچی" از 21 تا 31 اوت برگزار شد. در مرحله اول این رزمایش، از 21 تا 25 اوت، تمرینات دفاع غیرنظامی انجام شد، امکان انتقال سریع دولت به پایگاه نظامی و آمادگی برای انجام یک جنگ تمام عیار آزمایش شد. در مرحله دوم از 28 تا 31 آگوست مانورهای میدانی برای انواع نیروهای جمهوری کره و نظامیان آمریکایی در کره و همچنین نیروی فضایی آمریکا برگزار شد. امسال، تعداد مانورها حتی در مقایسه با بزرگترین تمرینات سنتی در ماه مارس، سپر آزادی و سپر جنگجو که در طی آن بیش از 25 تمرین مختلف قبلا برگزار شده بود، به میزان قابل توجهی افزایش یافته است.
"سپر آزادی اولچی" هم سناریوهای سنتی مقابله با تهدیدات هسته ای و موشکی کره شمالی و هم اقدامات مشترک کره جنوبی و آمریکا در فضا، فضای سایبری، طیف الکترومغناطیسی و در زمینه جنگ های شناختی را در نظر گرفت. علاوه بر این، قبل از شروع UFS، اتحاد یک تمرین مدیریت بحران را در 16-18 اوت انجام دادند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала