زلنسکی از استعفای وزیر دفاع اوکراین خبر داد

© Sputnik / Stringer /  مراجعه به بانک تصاویر Министр обороны Украины Алексей Резников в Киеве, Украина
Министр обороны Украины Алексей Резников в Киеве, Украина - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.09.2023
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین در پیام ویدئویی خود از استعفای الکسی رزنیکوف از سمت وزیر دفاع اوکراین و انتصاب رئیس صندوق املاک دولتی اوکراین به سمت وزیر دفاع خبر داد.
به گزارش اسپوتنیک، در 10 اوت، Ukrayinska Pravda گزارش داد که زلنسکی به دنبال جایگزینی برای رزنیکوف است؛ حداقل دو نامزد برای این سمت وجود دارد - الکساندر کوباکوف، وزیر زیرساخت و الکساندر کامیشین، وزیر صنایع استراتژیک. بعداً، الکسی گونچارنکو، معاون رادا گزارش داد که نامزدهای پست وزیر دفاع اوکراین از احراز این سمت خودداری کردند. خود رزنیکوف گفت که آماده استعفا است.
ولادیمیر زلنسکی روز یکشنبه در سخنانی گفت:" الکسی رزنیکوف بیش از 550 روز جنگ تمام عیار را پشت سر گذاشت. من معتقدم که این وزارتخانه به رویکردهای جدید و سایر قالب‌های تعامل هم با ارتش و هم با کل جامعه نیاز دارد. اکنون رستم عمروف باید ریاست این وزارتخانه را بر عهده بگیرد. رادای عالی اوکراین این مرد را به خوبی می شناسد و آقای اومروف نیازی به معرفی بیشتر ندارد. انتظار دارم مجلس از این نامزدی حمایت کند".
معاون رئیس جمهور یاروسلاو ژلزنیاک پیشتر ادعا کرده بود که رزنیکوف به عنوان سفیر در بریتانیا منصوب خواهد شد و رستم اومروف، رئیس فعلی صندوق دارایی دولتی، جایگزین وی به عنوان وزیر دفاع خواهد شد.
نشریه Ukrayinska Pravda نیز با اشاره به منابع خود در کابینه وزیران اوکراین نوشت که اومروف محتمل ترین نامزد جایگزینی Reznikov است. گزارش شده است که زلنسکی در این هفته با او ملاقات کرده و در مورد نتایج کار صندوق گفتگو کرده است. این نشریه خاطرنشان می کند: "خود اومروف نمی تواند این اطلاعات را رد کند یا تایید کند که پست دیگری خواهد داشت."
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала