کارشناس سیاسی، برنامه های آمریکا برای انتقال مهمات اورانیومی به اوکراین را تروریسم خواند

© AFP 2023 / Stan Hondaمهمات حاوی اورانیوم آمریکایی
مهمات حاوی اورانیوم  آمریکایی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2023
اشتراک
فدوروف برنامه های ایالات متحده برای تامین اورانیوم ضعیف شده به نیروهای مسلح اوکراین را تروریسم خواند.
گئورگی فدوروف، رئیس مرکز مطالعات اجتماعی و سیاسی اسپکت روز شنبه به اسپوتنیک گفت: برنامه های دولت جو بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده برای تامین گلوله های اورانیوم ضعیف شده اوکراین، تروریسم بین المللی است که پس ازارسال این مهمات، واشنگتن می تواند تانک های آبرامز را ارسال کند.
پیش از این رسانه آمریکایی به نقل از یک سند و منابع گزارش داده بود که دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هفته آینده قصد دارد برای اولین بار از ارسال گلوله های اورانیوم ضعیف شده به اوکراین خبر دهد.
به گفته این آژانس، این گلوله ها را می توان در تانک های آبرامز آمریکایی استفاده کرد که انتظار می رود در هفته های آینده به اوکراین تحویل داده شود.
فدوروف گفت: مهمات اورانیوم ضعیف شده اثرات جانبی خود را در یوگسلاوی نشان داد که بلگراد صربستان بمباران شد.
او گفت: از دیدگاه من، این تروریسم بین المللی است.
به گفته این کارشناس، واشنگتن ممکن است ابتدا مهمات با اورانیوم ضعیف شده ارسال کند و تنها پس از آن تانک های آبرامز را به دلیل "مشکلات لجستیکی" ارسال کند.
سرگئی اوزنوبیشچف، معاون رئیس انجمن روسیه-ایالات متحده آمریکا، رئیس بخش تحلیل‌های نظامی-سیاسی و پروژه‌های تحقیقاتی در IMEMO RAS، در مصاحبه‌ای با اسپوتنیک گفت که ایالات متحده قصد دارد مهماتی را تامین کند که چشم‌انداز هرگونه صلح احتمالی را به تأخیر می‌اندازد.
وی در پایان گفت: ایالات متحده فعالانه از کل کمپین اوکراین حمایت می‌کند و با تحویل و وعده‌های تامین تسلیحات، رژیم کی‌یف را به سوی اقدام نظامی بی‌امان سوق می‌دهد.
مهمات حاوی اورانیوم ضعیف شده آمریکا - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2023
واکنش روسیه نسبت به ارسال مهمات حاوی اورانیوم به اوکراین
روسیه به دلیل ارسال تسلیحات به اوکراین یادداشتی به کشورهای ناتو فرستاد. سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه خاطرنشان کرد که هر محموله ای که حاوی تسلیحات برای اوکراین باشد به یک هدف قانونی برای روسیه تبدیل خواهد شد. وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه اعلام کرد که کشورهای ناتو با ارسال سلاح به اوکراین "با آتش بازی می کنند".
ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در پایان ماه اوت گفت که "به دلیل تامین مهمات رادیواکتیو و بسیار سمی انگلیسی و آمریکایی با اورانیوم ضعیف شده، اوکراین در حال تبدیل شدن به سرزمینی غیرقابل سکونت است.
به گفته وی، آلودگی تشعشعی خاک در حال حاضر در حال وقوع است و به طور عینی در حال ثبت است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала