واکنش وزارت خارجه روسیه به پیشنهاد سازمان ملل

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 02.09.2023
اشتراک
زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، در اثربخشی ابتکارات جدید سازمان ملل در مورد توافق غلات تردید دارد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، نماینده رسمی وزارت خارجه روسیه، در تلگرام خود نوشت که پیشنهادات "جدید" برای ازسرگیری معامله غلات در واقع طرح های قدیمی محقق نشده است.
آنادولو، آژانس خبری دولتی ترکیه، گفت: مجموعه جدید پیشنهادهای سازمان ملل در مورد "معامله غلات" شامل اتصال مجدد بانک کشاورزی روسیه به سوئیفت و لغو انسداد دارایی های شرکت های روسی است.
آنادولو، آژانس خبری دولتی ترکیه، گفت: قبلاً همه اینها "تلویحی" بود، اما هرگز اجرا نشد.
روز پنجشنبه، 31 اوت، گزارش شد که آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد، نامه‌ای به سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه ارسال کرده است که در آن پیشنهاد ازسرگیری توافق غلات را مطرح کرده است و قرار است "ایده‌های قبلی سازمان ملل که کارساز نبودند، لغو شوند.
دیدار لاوروف و گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
عدم پاسخ لاوروف به پیشنهاد سازمان ملل
معامله غلات در 18 ژوئیه متوقف شد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل متحد، شرایط او با روسیه محقق نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نکردند. رهبر روسیه بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله و تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی هرگز محقق نشد. پس از توقف ابتکار غلات دریای سیاه و محدود شدن کریدور بشردوستانه دریایی، همه کشتی‌هایی که به سمت بنادر اوکراین در دریای سیاه حرکت می‌کردند به عنوان حامل‌های بالقوه محموله‌های نظامی در نظر گرفته شدند و در درگیری‌های اوکراین در طرفین در نظر گرفته شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала