عدم پاسخ لاوروف به پیشنهاد سازمان ملل

© Пресс-служба МИД РФ /  مراجعه به بانک تصاویر دیدار لاوروف و گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد
دیدار لاوروف و گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
سازمان ملل هنوز پاسخی از لاوروف به پیشنهاد گوترش برای توافق غلات را دریافت نکرده است.
به گزارش اسپوتنیک، سازمان ملل پاسخی رسمی از طرف روسی به نامه آنتونیو گوترش، دبیرکل این سازمان که در آن پیشنهاداتی برای از سرگیری ابتکار دریای سیاه ارائه کرده است را دریافت نکرد.
دوجاریک، نماینده رسمی دبیرکل سازمان ملل در یک جلسه توجیهی در پاسخ به سوال اینکه آیا جوابی از لاورف گرفته ان یا خی، گفت: خیر.
سازمان ملل به تماس با همه طرف ها برای از سرگیری طرح دریای سیاه ادامه می دهد.
دوجاریک در مورد نتیجه مذاکرات آتی بین رهبران فدراسیون روسیه و ترکیه، ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان، پیش بینی نکرد.
روز پنجشنبه، 31 اوت، گزارش شد که گوترش نامه ای به سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه ارسال کرده است که در آن پیشنهاد ازسرگیری توافق غلات را مطرح کرده است. قرار است "ایده‌های قبلی سازمان ملل که کارساز نبودند، خلاصه شود".
پیش از این، لاوروف گفته بود که روسیه به محض تحقق تمام نکات یادداشت روسیه و سازمان ملل، فوراً به توافق غلات بازخواهد گشت، در حالی که پیشنهادات جدید گوترش حاوی وعده‌هایی بود، اما هیچ تضمینی در این زمینه وجود نداشت.
لاوروف همچنین گفت که دبیرکل سازمان ملل در حاشیه نشست بریکس در ژوهانسبورگ در پایان ماه اوت در مورد ابتکارات جدید خود صحبت کرد.
غلات - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2023
جستجوی فرمول جدید برای توافق غلات
قرارداد غلات در 18 جولای متوقف شد، روز دوشنبه فدراسیون روسیه به ترکیه، اوکراین و سازمان ملل مخالفت خود را با تمدید آن اعلام کرد. ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه پیش از این خاطرنشان کرده بود که با وجود تلاش‌های سازمان ملل، مفاد توافق با روسیه عملی نشد، زیرا کشورهای غربی به وعده‌های خود عمل نمی‌کردند.
پوتین بارها خاطرنشان کرده است که غرب بیشتر غلات اوکراین را به کشورهای خود صادر می کند و هدف اصلی این معامله، تامین غلات به کشورهای نیازمند از جمله کشورهای آفریقایی هرگز محقق نشد. پس از توقف فعالیت ابتکار غلات دریای سیاه و بسته شدن کریدور بشردوستانه دریایی، همه کشتی‌هایی که عازم بنادر اوکراین در آب‌های دریای سیاه هستند، از نیمه‌شب 20 ژوئیه 2023 به‌عنوان حامل‌های احتمالی محموله‌های نظامی در نظر گرفته می‌شوند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала