مکرون: پس از گفتگو با بازوم در مورد نیجر تصمیم خواهیم گرفت + فیلم

© Sputnik / Сергей Гунеевمکرون
مکرون - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
مکرون: فرانسه بدون مذاکره با بازوم در مورد نیجر تصمیم گیری نخواهد کرد.
به گزارش اسپوتنیک، امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه گفت که پاریس بدون مذاکره با رئیس جمهور محمد بازوم در مورد وضعیت نیجر هیچ تصمیمی نخواهد گرفت.
مکرون در حاشیه بازدید از یک مرکز اموزشی در شهر اورنج در جنوب فرانسه به خبرنگاران گفت: تصمیماتی که ما می گیریم، هر چه که باشد، تنها بر اساس مذاکره با رئیس جمهور بازوم می گیریم.
مکرون افزود که با بازوم روزانه صحبت می کند و خاطرنشان کرد که از اقدامات جامعه تجاری غرب آفریقا که تصمیم به محکومیت شورش، اتخاذ تحریم های مالی و اقتصادی جدی و به دنبال احیای کامل نظم قانون اساسی در کشور تصمیم گرفت، حمایت کامل می کند.
مکرون در پاسخ به این سوال که آیا حمایت بازوم فرانسه را منزوی می‌کند، گفت: وقتی به اصول و آنچه به مردم وعده داده پایبند بماند، مرا آزار نمی‌دهد.
در پایان ماه جولای، ارتش نیجر در تلویزیون ملی اعلام کرد که رئیس جمهور محمد بازوم از قدرت برکنار شده و شورای ملی دفاع از میهن تشکیل شده است. رهبران اکثر کشورهای غربی و سازمان منطقه ای جامعه تجاری غرب آفریقا کودتا را محکوم کردند.
ECOWAS Senegalese troops hold their position in Barra, across from the Gambian capital Banjul - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
شورشیان در نیجر خواستار خروج نیروهای فرانسوی شدند
در اوایل ماه اوت، شرکت کنندگان در نشست اضطراری روسای ستاد کل نیروهای مسلح کشورهای جامعه غرب آفریقا که در ابوجا، نیجریه برگزار شد، طرحی را در صورت مداخله نظامی در نیجر به تصویب رساندند. جمهوری نیجر به عنوان مستعمره سابق فرانسه، یکی از آخرین متحدان کشورهای غربی در ساحل باقی ماند. علاوه بر این، این کشور دارای ذخایر غنی اورانیوم است که فرانسه به آن وابسته است. به گزارش رسانه های فرانسوی، این کشور آفریقایی 15 تا 17 درصد اورانیوم مصرفی برای تولید برق در فرانسه را تشکیل می دهد. در حال حاضر 1500 و 1000 نیروی فرانسوی به ترتیب در نیجر و چاد مستقر هستند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала