- اسپوتنیک ایران  , 1920
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
روسیه در تاریخ 24 فوریه عملیات ویژه در اوکراین را آغاز کرد. ولادیمیر پوتین هدف از این عملیات را "حمایت از مردمی خواند که به مدت هشت سال مورد قلدری و نسل کشی رژیم کی یف قرار گرفته اند."

حمله نیروهای مسلح اوکراین به یک مرکز خرید در دونتسک + ویدئو

© Sputnik / Taisija Voroncova /  مراجعه به بانک تصاویر Последствия обстрела Донецка со стороны ВСУ
Последствия обстрела Донецка со стороны ВСУ - اسپوتنیک ایران  , 1920, 01.09.2023
اشتراک
در حین گلوله باران نیروهای مسلح اوکراین، یک گلوله به ساختمان مرکز خرید شهر دونتسک اصابت کرد.
به گزارش اسپوتنیک، الکسی کولمزین، شهردار دونتسک در کانال تلگرام خود خبر داد که نیروهای اوکراینی یک مرکز خرید در دونتسک را گلوله باران کردند.
وی تصریح کرد: در نتیجه گلوله باران منطقه کی یفسکی، به ساختمان مرکز خرید شهر دونتسک ضربه مستقیم وارد شد.
به گفته وی، قسمت های تاسیسات آسیب دیده است.
نمایندگی جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین در مورد قربانیان متعدد گلوله باران خبر داد.
مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین اعلام کرد: در ساعت پیک، نیروهای مسلح اوکراین با 15 موشک از پرتابگر راکت چندگانه به منطقه مرکزی دونتسک (محل مرکز خرید و سرگرمی شهر دونتسک و میدان شاختیورسکایا) حمله کردند.
دیرتر، مرکز مشترک کنترل و هماهنگی مسائل مربوط به جنایات جنگی اوکراین گزارش داد که یک کودک کشته شده است.
به گزارش خبرنگار اسپوتنیک، آتش سوزی در نزدیکی شهر دونتسک و میدان شاختیورسکایا رخ داده است. بر اساس اظهارات ساکنان محلی در شبکه های اجتماعی، دو خودرو نیز در حیاط خانه ای در خیابان یونیورسیتسکایا آتش گرفتند.
منطقه کی یفسکی در بخش شمالی شهر واقع شده است. از سال 2014، زمانی که جمهوری خلق دونتسک پس از یک کودتا در آنجا استقلال خود را از کی یف اعلام کرد، این منطقه مرتباً توسط نیروهای امنیتی اوکراین گلوله باران می شود.
فرودگاه در حومه شمالی منطقه واقع شده است که در نتیجه چندین ماه درگیری بین ارتش اوکراین محاصره شده در آنجا و شبه نظامیان دونتسک که به مواضع آنها حمله کردند، به طور کامل ویران شده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала