وزارت خارجه روسیه: مشکل مرزی با چین بطور کامل رفع شده است

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه
ماریا زاخارووا، سخنگوی رسمی وزارت خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
روسیه و چین ادعای ارضی متقابل ندارند.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، در توضیح اوضاع پیرامون وابستگی سرزمینی جزیره بولشوی اوسوریسکی اطلاع داد که روسیه و چین ادعای ارضی متقابل ندارند، همه مسائل حل شده است.
زاخارووا در اظهار نظری که در وب سایت وزارت خارجه روسیه منتشر شد، گفته است: "طرف های روسی و چینی بر این موضع واحد پایبند هستند که موضوع مرز بین کشورهای ما در نهایت حل شده است.
روسیه و چین بارها عدم وجود ادعاهای ارضی متقابل را تأیید کرده‌اند و ماده مشابهی در معاهده اساسی روابط دو جانبه حسن همجواری، دوستی و همکاری مورخ 16 ژوئیه 2001 قید شده است".
پروژه گشت زنی 22160 واسیلی بایکو در پایگاه دریایی نووارراسیسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
مشاور سابق پنتاگون: رزمایش روسیه و چین در سواحل آمریکا، واشنگتن را شوکه کرد
گفتنی است، جزیره بولشوی اوسوریسکی با مساحتی بالغ بر 350 کیلومتر مربع است که قسمت شرقی آن از نظر اداری به قلمرو خاباروفسک فدراسیون روسیه و قسمت غربی آن به استان هیلونگجیانگ چین تعلق دارد. این قسمت از جزیره در سال 2008 به چین منتقل شد. تا 400 نفر در بخش روسی جزیره زندگی می کنند. خطوط برق از نیروگاه های برق آبی " زِیا" و "بوریاسکایا" به منطقه پریمورسکی از این قلمرو عبور می کند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала