مشاور سابق پنتاگون: رزمایش روسیه و چین در سواحل آمریکا، واشنگتن را شوکه کرد

© Sputnik / Vitaly Timkiv /  مراجعه به بانک تصاویر پروژه گشت زنی 22160 "واسیلی بایکو" در پایگاه دریایی نووارراسیسک
پروژه گشت زنی 22160 واسیلی بایکو در پایگاه دریایی نووارراسیسک - اسپوتنیک ایران  , 1920, 13.08.2023
اشتراک
مشاور سابق رئیس پیشین پنتاگون معنقد است، رزمایش مشترک نیروی دریایی روسیه و چین در سواحل آلاسکا باعث شگفتی رهبری آمریکا شد.
به گزارش اسپوتنیک، "داگلاس مک گرگور" در وبلاگ خود در یوتیوب خاطرنشان کرد که مسکو برای سال‌ها شاهد اجرای مانورهای ناتو در دریای بالتیک و نزدیک‌تر کردن آنها به مرزهای روسیه بوده است.
این افسر آمریکایی یادآور شد که کرملین بارها در مورد خطر چنین اقداماتی به غرب هشدار داد و از آن خواست تمریناتی را دور از مرزهای خود انجام دهد، اما واشنگتن این خواسته ها را نادیده گرفت. او گفت که همین وضعیت در سواحل چین به وجود آمد.
وی ادامه داد:" این ایده که ما یک زمانی متوقف خواهیم شد، پوچ است، به همین دلیل است که روس‌ها و چینی‌ها رزمایش‌هایی را در شمال اقیانوس آرام، بسیار دور از آب‌های سرزمینی ایالات متحده، اما در جایی که قبلا هرگز انجام نداده‌اند، آغاز کرده‌اند. این واقعیت که چین و روسیه می توانند چنین عملیات مشترکی را انجام دهند تعجب آور بود".
به گفته وی، واشنگتن انتظار چنین اقدامی از مسکو و پکن را نداشت.
در پایان ماه ژوئیه، روسیه و چین وظایف سومین گشت مشترک دریایی اقیانوس آرام را آغاز کردند. به گزارش وال استریت ژورنال، 11 کشتی به جزایر آلوتین نزدیک شدند، اما وارد آب های سرزمینی آمریکا نشدند. با این حال، این باعث نگرانی در ایالات متحده شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала