بریکس بعنوان یک ساختار بزرگ و با جایگاه رهبری در جهان خود را تثبیت کرد

© Sputnik بریکس
 بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
معاون رئیس شورای امنیت روسیه: بریکس خود را بعنوان ساختاری بزرگ و با جایگاه رهبری خود را در جهان به اثبات رسانده است.
به گزارش اسپوتنیک، دمیتری مدودیف معاون رئیس شورای امنیت فدارسیون روسیه در نشست هیئت رئیسه شورای علمی و آموزشی تحت ریاست جمهوری کشور اعلام کرد که سازمان بریکس در عرصه جهانی خود را بعنوان ساختاری بزرگ، مستقل و با جایگاه رهبری و جایگزینی برای آنچه تا پیش از این ساخته شده بود، تثبیت کرده است.

وی اظهار کرد: "نشست چندی پیش رهبران "پنج کشور" تایید کرد که بریکس در عرصه جهانی به حق به عنوان ساختاری بزرگ، مستقل و دارای جایگاه رهبری و به مفهوم واضح جایگزینی برای آنچه تا پیش از این ساخته شده تثبیت شده است که در آن کشورها بر پایه اصول برابری و رعایت منافع یکدیگر به حل مهمترین مسائل دستور العمل روز جهان می پردازند".

وی تاکید کرد که تعاملات در حوزه علمی، فناوری و آموزشی در قالب بریکس به شکل کاملا پویا در حال توسعه می باشد.

مدودیف خاطرنشان کرد: "قابل درک است که اینک بریکس با پیدایش کشورهای جدید، نبض بیشتری برای توسعه دریافت خواهد کرد. و می بایست تمامی این موارد را در قالب ریاست روسیه در بریکس در سال آینده، منعکس کرد. این مهم این اجازه را می دهد تا به پروژه های مشترک علمی – تحقیقاتی نبض بیشتری داد".

وی افزود که برای فدراسیون روسیه این مهم است که این روند در این حین نیاز به سرمایه گذاری های بزرگ دارد. وی در آخر تصریح کرد: "می بایست نگاه کرد که چه ابزار هایی در اینجا مورد استفاده قرار گیرند، از جمله بهره گیری از بانک جدید توسعه و برخی انستیتوهای مالی دیگر".

آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2023
رسانه: گسترش بریکس حاکی از شکست رهبری آمریکاست
بریکس پنج کشور روسیه، چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی را متحد می نماید و در آخرین نشست رهبران این پیمان در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، سراین بریکس تصمیم گرفتند تا از ایران، مصر، عربستان سعودی، آرژانتین، اتیوپی و امارات متحده عربی برای عضویت در این سازمان دعوت بعمل آوردند. عضویت کامل این کشورها در بریکس از تاریخ 1 ژانویه 2024 آغاز می گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала