امضاء سند همکاری‌های ایران و روسیه در حوزه استاندارد

© Sputnik / Milena ShevchukЭксклюзивная выставка иранских товаров в Москве
Эксклюзивная выставка иранских товаров в Москве - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
ایران و روسیه سند همکاری‌های دو کشور در حوزه استاندارد را به امضاء رساندند.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از سایت سفارت ایران در مسکو، مهدی اسلام‌پناه معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی استاندارد ایران و آنتون شالیف ، رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه ، در پایان مذاکرات دوجانبه با حضور هیات‌های دو کشور ، سند همکاری‌های پنج ساله را امضاء کردند.
این سند نقشه راه همکاری‌های ایران و روسیه برای مجموع کالاهای صادراتی از ایران و نیز کالاهای وارداتی از روسیه ، کالاهای غیرصنعتی و محصولات حلال طی پنج سال آینده را ترسیم می‌کند.
در جریان مذاکرات رئیس سازمان ملی استاندارد ایران با رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه که حسین ملکی معاون سفیر ایران ، معاونان سازمانهای استاندارد دو‌کشور و اعضای نهاد صدور مجوز محصولات حلال هم حضور داشتند ، بر ارائه فهرست کالاهای اولویت‌دار به منظور تعریف استاندارد واحد و تسهیل در تجارت فیمابین تاکید شد.
علیمردان عظیمی، مدیر عامل ایران خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
مدیر عامل ایران خودرو: می توانیم جایگاه مناسبی در بازار روسیه به دست آوریم + ویدئو
آنتون شالیف ، رئیس آژانس فدرال استاندارد روسیه در پایان این مذاکرات گفت : برای ما بسیار مهم است که جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه به عنوان دو کشور شریک، مؤثرترین تعامل را در همه زمینه‌های همکاری ایجاد کنند.
وی افزود : برای تقویت همکاری‌های صنعتی ، سرمایه‌گذاری ، اقتصادی و تجاری، هماهنگ کردن استانداردها ضروری است.
رئبس آژانس فدرال استاندارد روسیه به اهمیت سند امضاء شده بین دو کشور اشاره و تاکید کرد : با انعقاد این سند ، تعامل موثر بین دو کشور برای سال های طولانی تضمین شد.
مهدی اسلام‌پناه رئیس سازمان ملی استاندارد ایران نیز گفت: این تفاهم‌نامه راهبردی با هدف مشارکت عمیق دو کشور در حوزه استاندارد و مجامع بین‌المللی مرتبط خواهد بود .
وی افزود : از این به بعد شرایط همکاری در حوزه‌های گوناگون بسیار تسهیل و تسریع خواهد شد.
مهدی اسلام‌پناه تاکید کرد: با امضاء سند همکاری‌های مشترک بین سازمان ملی استاندارد ایران و سازمان ملی استاندارد روسیه ، مفاد تفاهم‌نامه‌های پیشین متناسب با حوزه‌های نوظهور و فناورانه، مبادله و هماهنگ‌سازی استانداردهای میان دو کشور به منظور تسهیل صادرات و واردات کالاها و خدمات میان دو کشور بازنگری و جنبه عملیاتی به خود خواهد گرفت .
روسای سازمان‌های ملی استاندارد ایران و روسیه پیش از این، شهریورماه سال گذشته در حاشیه مجمع عمومی ایزو در ابوظبی امارات متحده عربی دیدار و رایزنی کرده بودند.
روسای استاندارد ایران و روسیه در این دیدار توافق کرده بودند تا پیش از نهایی شدن سند جدید همکاری، فهرست کالاهای اولویت دار و کالاهایی که با حجم تبادل بالا میان دو کشور مبادله می‌شوند ، نهایی شود.
گروه‌های کارشناسی دو کشور نیز پیشتر ، ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های استاندارد سازی، ارزیابی انطباق و اندازه شناسی را بررسی کرده‌اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала