مدیر عامل ایران خودرو: می توانیم جایگاه مناسبی در بازار روسیه به دست آوریم + ویدئو

© Sputnikعلیمردان عظیمی، مدیر عامل ایران خودرو
علیمردان عظیمی، مدیر عامل ایران خودرو - اسپوتنیک ایران  , 1920, 22.08.2023
اشتراک
اختصاصی
مدیر عامل ایران خودرو اعلام کرد، بازار در شرایطی که امروز قرار داریم، بازار خوبی است، می توانیم جایگاه خوبی را در صنعت روسیه داشته باشیم.
خبرنگار اسپوتنیک با علیرضا عظیمی، مدیر عامل ایران خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو در مسکو به گفتگو نشست.
اسپوتنیک: نمایشگاه بین المللی خودرو و قطعات خودرو را چگونه ارزیابی می کنید و چندمین بار است که ایران در نمایشگاه روسیه شرکت می کند و آینده بازار روسیه را ارزیابی بکنید.
عظیمی: نمایشگاه بسیار خوبی بود، مخصوصا در مسئله قطعات، شرکت های دیگر گسترده شرکت کرده بودند. ما هم در بحث قطعات و هم خودرو را عرضه کرده بودیم.
در باره آینده ایران خودرو در بازار خودرو در روسیه ، در خود مسکو ممکن است که ما خیلی اقبالی نداشته باشیم. ولی در جمهوری های دیگر روسیه این امکان برای ما وجود دارد. حالا با بررسی هایی هم که همکاران ما کردند ما می توانیم 10 تا 20 هزار خودرو در سال در روسیه صادر کنیم.
اقدامات اولیه اش انجام شده و 120 دستگاه را آوردیم و شماره شده و حتی یک تعداد از آنها به صورت تاکسی دارد استفاده می شود. امیدواریم که انشاءالله با تغییراتی که داریم در محصولات خودمون می دهیم و کیفیت برتری را که "تارا" را به عنوان تارای ممتاز در جمهوری اسلامی و هم برای صادرات داریم رقم می زنیم، و از آن محصولمان بتوانیم در روسیه استفاده بکنیم و مورد استقبال مردم روسیه قرار بدهیم.
اسپوتنیک: آیا حدود قیمت خودروهای ایران خودرو مشخص است؟
عظیمی: ما یک نمایندگی داریم که ایشان از ما می خرد و می فروشد. و ممکن است که ایشان با روش های مختلفی بفروشد و به همین دلیل رقمهایش هم متفاوت خواهد شد. وقتی تسهیلات می دهند و وقتی قسطی می فروشند، دیگر قیمت را نمی شود من الان اعلام بکنم. چون نمایندگی که از ما می خرد با قیمت مناسبی که ما یک سودی را داریم نسبت به قیمتی که ما در ایران می فروشیم.
اسپوتنیک: در زمینه قطعات فکر می کنید ایران خودرو بتواند بازار خودش را پیدا بکند؟
عظیمی: بله. به نظر من قطعات و مخصوصا قطعات موتوری، خوب کار کردند دوستان و پارسال هم قراردادهای خوبی منعقد کردند و امسال هم چندین قرارداد دوستان به ما گفتند که دارند پیگیری می کنند که انشاءالله منعقد بشود. به نظر من بازار توی شرایطی که امروز قرار داریم، بازار خوبی است، می توانیم جایگاه خوبی را در صنعت روسیه داشته باشیم.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала