آماده سازی اتحادیه اروپا برای پذیرش ده عضو جدید

اتحادیه
اتحادیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.08.2023
اشتراک
بورل: اتحادیه اروپا می بایست برای گسترش و عضویت احتمالی ده کشور آماده شود.
به گزارش اسپوتنیک، ژوزپ بورل مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا اعتراف کرد که کشورهای کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا و از جمله اوکراین می توانند تنها در صورت اجرای تمامی شروط مقدماتی به عضویت کامل این اتحادیه در بیایند، اما از تعیین نوعی "افق" برای دادن نبض بیشتر به این روند، حمایت کرد.
پیشتر شارل میشل رئیس شورای اروپا اعلام کرده بود که اتحادیه اروپا می بایست برای گسترش و پذیرش اعضای جدید تا سال 2030 آماده باشد.

مسئول دیپلماسی اتحادیه اروپا در نتیجه دیدار غیر رسمی وزرای امور خارجه این اتحادیه در اسپانیا اعلام کرد: "دولت های کاندیدا می توانند در صورت اجرای تمامی شروط به عضویت در بیایند، اما هم زمان بد نیست که هدف سیاسی و افقی تعیین شود که به این روند نبض بدهد...ما می بایست برای گسترش و عضویت احتمالی ده عضو جدید آماده شود".

در عین حال به گفته بورل، برخی کشورها و بویژه اوکراین به کمک بسیار بزرگی احتیاج خواهند داشت تا برای عضویت در اتحادیه اروپا آماده شوند.
ترکیه از سال 1999 در جایگاه کاندیدای عضویت در اتحادیه اروپا قرار دارد، مقدونیه شمالی از سال 2005، مونته نگرو از سال 2010، صربستان از سال 2012. در حال حاضر آخرین کشوری که به عضویت اتحادیه اروپا در آمده است، کرواسی هست که پس از روندی 10 ساله در سال 2013 به عضویت این اتحادیه در آمد.
وزیر - اسپوتنیک ایران  , 1920, 29.08.2023
کی یف زمان آغاز مذاکرات عضویت اوکراین در اتحادیه اروپا را نام برد
روسای جمهور و نخست وزیران اتحادیه اروپا در تاریخ 23 ژوئن در نشست خود بروکسل ارائه جایگاه کاندیدای عضویت به مولداوی و اوکرین موافقت کردند. کمیسیون اروپا در 7 شرط را در توصیه نامه خود برای ارائه جایگاه کاندیدای عضویت به اوکراین، طرح کرده است.
انتظار می رود که مسئله گسترش اتحادیه اروپا در نشست پاییز سران این اتحادیه مورد بحث قرار گیرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала