زلنسکی: اوکراین آماده است مانند اسرائیل برای مدت طولانی بجنگد

© AP Photo / Matthias Schraderولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین
ولودیمیر زلنسکی، رهبر اوکراین  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
رئیس جمهور اوکراین اعلام کرد، کشورش آماده جنگ برای مدت طولانی است و اوکراین باید تلفات خود را به حداقل برساند.
به گزارش اسپوتنیک، ولادیمیر زلنسکی در مصاحبه به کانال تلویزیونی رادا گفت:"ما آماده هستیم برای مدت طولانی بجنگیم اگر مردم را از دست ندهیم. البته این موضوع ممکن است اتفاق بیفتد، اما باید تلفات را به حداقل برسانیم. مثلاً اسرائیل اینگونه است. شما می توانید اینگونه زندگی کنید."
در اوایل ماه اوت، سپهبد ایگور کوناشنکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت که نیروهای مسلح اوکراین تنها در ماه های ژوئن و ژوئیه بیش از 43 هزار نظامی و حدود 5 هزار واحد سلاح های مختلف از جمله 26 هواپیما و 25 تانک لئوپارد را از دست داده اند. زلنسکی همچنین خاطرنشان کرد که کیف انتظار دارد با مدلی که به اسرائیل ارائه شده است، تضمین های امنیتی از واشنگتن دریافت کند.
او گفت: "با ایالات متحده آمریکا احتمالاً چنین مدل اسرائیلی خواهیم داشت، تامین تسلیحات، فناوری، و آموزش، و مالی و غیره وجود خواهد داشت".
ضد حمله اوکراین در مسیرهای یوژنو دونتسک، آرتیوموفسک و زاپاروژیه در 4 ژوئن آغاز شد. کی یف تیپ های آموزش دیده توسط ناتو مجهز به فناوری غربی، از جمله تانک های معروف لئوپارد را در این مناطق مستقر کرد. همانطور که رئیس جمهور ولادیمیر پوتین در 21 ژوئیه اعلام کرد، متصدیان غربی به وضوح از روند "ضدحمله" ناامید شده اند.
رسانه های غربی به ویژه به اثربخشی میادین مین نیروهای مسلح روسیه اشاره می کنند. در مقابل این پس زمینه، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، ابراز عقیده کرد که تهاجم نیروهای مسلح اوکراین "ماه های دیگر" ادامه خواهد داشت و واشنگتن شروع به تامین مهمات خوشه ای برای نیروهای مسلح اوکراین کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала