روسیه: کشورهای دیگر در پروژه های بریکس دخالت نکنند

© Sputnik / The Ministry of Foreign Affairs of the Russian Federation /  مراجعه به بانک تصاویر سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه
سرگئی لاوروف ، وزیر خارجه روسیه  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 27.08.2023
اشتراک
وزیر خارجه روسیه از کشورهای دیگر خواست تا مزاحم پروژه های بریکس نشوند.
به گزارش اسپوتنیک، سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه در مصاحبه با برنامه "مسکو، کرملین، پوتین" اعلام کرد که بریکس نمی خواهد به کسی توهین کند، اما لازم است که مزاحم توسعه پروژه های آن نشوند.

وی تصریح کرد: "ما نمی خواهیم به کسی توهین کنیم. ما تنها می خواهیم که برای توسعه پروژه هایی که دارای منافع متقابل و نه بر علیه هر کس دیگری می باشند، مزاحم ما نشوند".

رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه همچنین خاطرنشان کرد که با توسعه بریکس، مواضع آن در گروه G20تقویت خواهند شد. روسیه نیز به همین واسطه خواهد توانست رویکردهای خود را با اعضای جدید هم در "گروه بیست"، هم در سازمان ملل متحد و هم در سایر عرصه های بین المللی هماهنگ کند.
آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
نشست بریکس منجر به تغییرات بنیادین در روابط بین الملل خواهد شد
پانزدهمین نشست بریکس به میزبانی ژوهانسبورگ آفریقای جنوب در روزهای 24-22 آگوست برگزار شد. در این نشست سران کشورهای چین، برزیل، آفریقای جنوبی و هند حضور داشند و ولادیمیر پوتین بصورت ویدئوکنفرانسی در آن شرکت نمود. سرگئی لاوروف ریاست هیات روسیه در این نشست را بر عهده داشت.
در پایان این نشست رئیس جمهور برزیل از کشورهای آرژانتین، مصر، ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و اتیوپی برای عضویت در این پیمان دعوت به عمل آورد و اعلام کرد که عضویت کامل ایشان از تاریخ 1 ژانویه 2024 آغاز خواهد شد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала