نشست بریکس منجر به تغییرات بنیادین در روابط بین الملل خواهد شد

© Sputnikآغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی
آغاز پانزدهمین نشست سران بریکس به میزبانی آفریقای جنوبی - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
اشتراک
یک سیاستمدار: نشست بریکس یکی از مهمترین اتفاقات سالهای اخیر بود.
خسوس فاریا نماینده حزب حاکم ونزوئلا – حزب واحد سوسیالیستی PSUV در مصاحبه با خبرگزاری اسپوتنیک اعلام کرد که پانزدهمین نشست بریکس که در آفریقای جنوبی برگزار شد، یکی از مهمترین اتفاقات سالهای اخیر می باشد، زیرا روندهای تغییرات ریشه ای در اقتصاد جهانی را آغاز می کند.

فایرا که ریاست کمیسیون اقتصاد و سرمایه مجلس ونزوئلا را بر عهده دارد، تصریح کرد: "نشست بریکس یکی از برجسته ترین اتفاقات سال های اخیر است، نه به دلیل محتوای دیدار ها، بلکه به این دلیل که در آینده دربرگیرنده... تغییرات و زمین لرزه هایی در اقتصاد جهانی و ساختارهای سیاسی و مالی است".

نشست اخیر سازمان بریکس در تاریخ 24-22 آگوست در شهر ژوهانسبورگ و به ریاست آفریقای جنوبی برگزار شد. در جریان این نشست، سیریل رامافوزا رئیس جمهور آفریقای جنوبی از آرژانتین، مصر، ایران، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوستن به این گروه دعوت بعمل آورد. وی اعلام کرد که عضویت کامل کشورهای جدیدی که به بریکس ملحق می شوند، ار تاریخ 1 ژانویه 2024 آغاز خواهد شد.
به عقیده فاریا، گسترش سازمانی که بر اساس اصول احترام متقابل ملت ها، تشحیص خود خواسته، عدالت و همکاری بنیان شده است، قدمی مهم در ساخت گهان چند قطبی می باشد و این پیمان برای حرکت در این جهت به ادای سهم و حمایت دیگر کشورها دارد. این سیاستمدار افزود که در عین حال این گروه بلوغ و استحکام کافی برای اجرا و محقق سازی ابتکارات خود را در اختیار دارد.
اعضای جدید بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
داده نمایی
اعضای جدید بریکس + داده نمایی
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала