نگاه ویژه اسپوتنیک

مهمات اورانیومی انگلیسی ابزار نسل کشی جدید توسط رژیم کی یف

© Photo / MBDA/Thierry Wurtzمهمات اورانیومی انگلیسی ابزار نسل کشی جدید توسط رژیم کی یف
مهمات  اورانیومی انگلیسی ابزار نسل کشی جدید توسط  رژیم کی یف - اسپوتنیک ایران  , 1920, 26.08.2023
اشتراک
خانم زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه ، روز جمعه 3/ شهریور/1402 مجددا در خصوص عواقب خطرناک استفاده رژیم نئونازی کی یف از مهماتِ انگلیسی غنی شده با اورانیم ضعیف ، هشدار داد و این مساله را منجر به غیر قابل سکونت شدن اوکراین، لهستان و بقیه مناطق اعلام نمود.
در همین راستا ضروری است یادآوری نمایم مساله خطرناک ارسال این مهمات اورانیومی انگلیسی برای رژیم کی یف باز می گردد به نیمه مارس امسال و در آستانه تبلیغات شدید غرب در خصوص ضد حمله قریب الوقوع رژیم اوکراین علیه مواضع وسرزمین های تاریخی روسیه در چهار منطقه روسی ( زاپاروژیه، دانیتسک، لوگانسک و خرسون) در همان دوران بود که تور های اروپا گردی زلنسکی نیز شدت یافته بود و اتاق فکر کاخ سفید و باکینگهام بر مبنی وعده های توهمی زلنسکی به این نتیجه رسیده بودند که از هر روش ممکن برای حمایت از رژیم کی یف، برای پیروزی در این ضد حمله استفاده نماید و بتوانند آبروی بر باد رفته توان رزم پوشالی ناتو را باز پس گیرند و هژمونی غیر قانونی ژئوپولیتکی خود را ادامه دهند .
به همین واسطه بود که حمایت های مالی بی حساب و کتاب در کنار هیجان زدگی در ارسال انواع تسلیحات نامتعارف به اوکراین نیز شدیدا گسترش یافت که انگلیسی ها در ارسال این سلاح های ممنوعه پیش قدم شدند و تصمیم به تحویل این مهمات اورانیومی برای استفاده در تانک های چلنجر برای حمله به مواضع روسیه بگیرند.
البته این نخستین اقدام غرب در ارسال سلاح های ممنوعه به اوکراین نبود، بلکه از ماهها قبل نیز چندین مرتبه عملیات شیمیایی و میکروبی با استفاده از سلاح های میکروبی تولید شده در لابراتوارهای مخفی امریکا و ناتو علیه مردم غیر نظامی روس تبار و مواضع ارتش روسیه نیز صورت پذیرفته بود و همچنین ایده استفاده از بمب کثیف نیز در مرحله اجرا و عملیات قرار داشت که با افشاگری های به موقع وزارت دفاع فدراسیون روسیه این مساله موقتا توقف گردید.
لکن گستاخی بریتانیا در تحویل این مهمات به رژیم زلنسکی و همچنین پذیرش زلنسکی در استفاده از آن از چند بعد حائز اهمیت و تبیین است.
سامانه راکتیاوراگان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 03.08.2023
عملیات ویژه روسیه در اوکراین
سرویس اطلاعاتی انگلیس مسئولیت پیشروی کند نیروهای اوکراینی را به گردن بوته ها انداخت
1. نخست آنکه بر مبنی اطلاعات افشا شده از سوی مقامات انگلیسی خصوصا جیمز هیپی وزیر مشاور در امور نیروهای مسلح بریتانیا، هیچ نوع نظارتی در حمل و نقل و نحوه و محل به کارگیری این سلاح ها صورت نگرفته و نخواهد گرفت و به عبارتی نگرانی های شدیدی برای مجامع حقوق بشری ایجاد گردید که طبق سنوات سابق رژیم کی یف از این سلاح ممنوعه که حتی برای استفاده علیه نظامیان هم منع شده، قطعا برای مناطق غیر نظامی استفاده خواهد کرد و دقیقا این اتفاق رخ داد و شاهد به کارگیری این مهمات اورانیومی انگلیسی همچون بمب های خوشه ای آمریکایی علیه غیر نظامیان هستیم.
2. طبق اعلام جیمز هیپی، انگلیس رسما اعلام نموده که این کشور هیچ مسئولتی در خصوص اقدامات پس از استفاده از این مهمات و همچنین پاکسازی آن و رفع آلودگی محیطی بر عهده ندارد و همه عواقب و مسئولیت بر عهده رژیم کی یف است، به عبارتی هشدار خانم زاخارووا سخنگوی وزارت خارجه روسیه کاملا دقیق و درست است و این مساله منجر به عواقب سنگین انسانی، زیست محیطی، پزشکی و.. برای کل اوکراین و حتی شرق اروپا خواهد شد.
3. در این راستا آنچه حائز اهمیت است بی اهمیتی جان مردم و عواقب خطرناک ایجادی این سلاح ها برای مردم توسط باند تبهکار رژیم اوکراین است، به عبارتی زلنسکی همچون عروسکی خیمه شب بازی جان، امنیت، سلامت و آینده مردم اوکراینی واروپای شرقی را گروگان مطامع خود و اربابان آمریکایی اش نموده است.
4. طبق گزارش سال 2022 رکن محیط زیستی سازمان ملل متحد، استفاده رژیم کی یف از این مهمات اورانیومی به واسطه مواد سمی غیر قابل تجزیه و با ماندگاری بالای آن علاوه بر اثرات شدید زیست محیطی با دوام و چند قرنی، منجر به افزایش نارسایی های کلیه، قلب افزایش ابتلا به سرطان و بیماری های پوستی و همچنین تلفات بالای دام و آلوده شدن چند قرنی غلات خواهد شد، به عبارتی چرخه گسترش این آلودگی چرخه ای جهانی است و رسما زلنسکی رهبری یک تروریسم بین المللی را با پشتیبانی انگلیس، آمریکا و ناتو بر عهده گرفته است.
Председатель Единой России, заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2023
مدودف : انگلیس عملاً در حال جنگ با روسیه است
5. در این میان لازم است یادآوری نمایم آمریکا قبلا از این سلاح مخرب در جنگ های 1991 و 2003 عراق و همچنین بالکان استفاده نموده بود و هنوز نیز مردم عراق و بالکان از عواقب آن خصوصا تولد کودکان ناقص الخلقه رنج می برند.
6. در حالی که به کارگیری این مهمات اورانیومی طبق همه کنوانسیون ها و اصول حقوق بشری خصوصا کنوانسیون 1999 یوگسلاوی ممنوع می باشد لاکن طبق روال همیشگی دبیر کل منفعل سازمان ملل متحد در این خصوص صرفا اکتفا به ابراز نگرانی نموده و البته مواضع آژانس بین المللی انرژی اتمی از همه مضحک تر است، چرا که آژانس در همان ابتدای اعلام رسمی بریتانیا در تحویل این مهمات به نئونازی های کی یف، ضمن خطرناک خواندن این مهمات صرفا توصیه کرده بود: در حین حمل و نقل این مهمات از دستکش اسفاده کنید! سعی کنید با مردم برخورد نداشته باشد! ذرات آن استنشاق و بلعیده نشود تا در خون وارد نگردد!!! به عبارتی آژانس انرژی اتمی کاتالوگ جنایت را برای رژیم کی یف تهیه نموده بود، همانند اقداماتی که در دادن اطلاعات دقیق پست های دیدبانی روسیه از نیروگاه اتمی زاپاروژیه در اختیار اوکراین قرار داد! به عبارتی مواضع آژانس انرژی اتمی مصداق بارز ابتذال سیاسی قلمداد می گردد.
7. در این میان مواضع ینس استولنبرگ دبیر کل ناتو در زمان ارسال یادداشت هشدار رسمی روسیه به شورای امنیت در خصوص عواقب خطرناک استفاده رژیم کی یف از این تسلیحات برای غیر نظامیان نیز قابل توجه بود، استولنبرگ رسما و علنا از انگلیس در اعطای این تسلیحات حمایت نموده بود، که البته به هیچ وجه تعجب بر انگیز نیست.
در مجموع آنچه بسیار حائز اهمیت است، طی بیش از نه تنها یک سال گذشته بلکه بیش از نه سال گذشته از 2014 تا کنون، رژیم کودتایی کی یف، چه در حوزه استفاده از اورانیوم غنی شده، بمب های خوشه ای، بمبهای میکروبی، بمباران مناطق مسکونی ، بیمارستانها، مهد های کودک، فروشگاهها ، شکنجه زندانیان، قاچاق اجزای بدن مجروحان، قاچاق زنان و دختران و... پیش قدم انجام بزرگترین جنایات بی سابقه بشری بوده است ، لکن بی عملی سازمانهای بین المللی به واسطه وابستگی آنها به استعمار نوین آمریکایی و انگلیسی، بر گستاخی بیشتر فرقه تبهکار حاکم بر کی یف افزوده است.
اما در جهان در حال تغییر اکنون افکار عمومی آزاد اندیشان، کاملا از اوج قساوت زلنسکی و عناصر وابسته به او آگاه هستند و آیندگان در خصوص این روزها قضاوت خواهند نمود و سیاست سانسور و حذف خبرنگاران مستقل توسط ناتو و آمریکا نمی تواند منجر به کتمان حقایق و ممانعت از گردش آزد اطلاعات در جهان گردد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала