مدودف : انگلیس عملاً در حال جنگ با روسیه است

© Sputnik / Ekaterina Shtukina /  مراجعه به بانک تصاویر Председатель "Единой России", заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев
Председатель Единой России, заместитель председателя Совета безопасности РФ Дмитрий Медведев - اسپوتنیک ایران  , 1920, 31.05.2023
اشتراک
مدودف: هر مقام بریتانیایی می‌تواند هدف قانونی روسیه باشد.
به گزارش اسپوتنیک، دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه در حساب کاربری خود در توییتر در واکنش به سخنان جیمز کلورلی، وزیر امور خارجه بریتانیا مبنی بر اینکه اوکراین حق دارد فراتر از مرزهای خود حملاتی را داشته باشد، گفت که هر مقام بریتانیایی را می‌توان هدف قانونی تلقی کرد.
این کشور عملاً در حال جنگ با فدراسیون روسیه است. مقامات احمق بریتانیا، دشمن همیشگی ما، باید به خاطر داشته باشند که بر اساس قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده حاکم بر انجام خصومت ها در شرایط مدرن، از جمله کنوانسیون لاهه و ژنو با پروتکل های الحاقی آنها، موقعیت آنها نیز می تواند در شرایط جنگی باشد.

امروزه انگلیس به عنوان متحد اوکراین عمل می کند و به او کمک نظامی در قالب تجهیزات و متخصصان می دهد، یعنی عملاً جنگی اعلام نشده علیه روسیه به راه انداخته است. در این مورد، هر یک از مقامات این کشور اعم از نظامی و غیرنظامی را می توان به عنوان یک هدف نظامی مشروع تلقی کرد.

پیش از این، کلورلی از پاسخ دادن به سوال در مورد دخالت کی یف در حملات پهپاد در فدراسیون روسیه خودداری کرد، اما گفت که اوکراین حق دارد حملات را در خارج از مرزهای خود ایجاد کند. به گفته این وزیر، حمله به "اهداف نظامی قانونی" در خارج از اوکراین بخشی از دفاع از خود است. با این حال، وی خاطرنشان کرد که درباره ماهیت این حمله گمانه زنی نمی کند.
به گفته وزارت دفاع فدراسیون روسیه، اوکراین صبح روز سه شنبه یک حمله تروریستی پهپادی به مسکو انجام داد. هشت پهپاد از نوع درگیر بودند که پنج فروند ازآنها توسط سامانه ضد هوایی در منطقه مسکو سرنگون شدند و سه فروند توسط جنگ الکترونیک سرکوب شدند که از اهداف مورد نظر خود منحرف شدند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала