احضار کارداران سفارت های سوئد و دانمارک به وزارت امور خارجه ایران

© Photo / IRNAوزارت امور خارجه ایران
وزارت امور خارجه ایران  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 20.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه ایران کارداران سفارتخانه سوئد و دانمارک را در اعتراض به تداوم اهانت به قرآن، احضار کرد.
به گزارش اسپوتنیک به نقل از تسنیم، در پی ادامه توهین به قرآن در کشورهای سوئد و دانمارک امروز یکشنبه کارداران این دو کشور به وزارت امور خارجه احضار شدند.
در جریان این احضار معاون اداره کل حقوق بشر وزارت امور خارجه ایران ضمن محکومیت شدید تداوم اقدامات گستاخانه و توهین به قرآن در این دو کشور اظهار داشت، جمهوری اسلامی ایران مسئولیت کامل و عواقب جدی اهانت به ساحت قرآن کریم را متوجه دولت‌های سوئد و دانمارک می‌داند.
معاون اداره کل حقوق بشر با بیان اینکه آزادی بیان با انجام تکالیف و مسئولیت‌های خاص همراه است، از نمایندگان سوئد و دانمارک خواست تا به تعهدات بین المللی بر اساس مواد 19 و 20 میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی پایبند باشند.
Набережная в Старом городе Стокгольма - اسپوتنیک ایران  , 1920, 18.08.2023
پیشنهاد بازنگری در قانون اجازه سوزاندن قرآن توسط مقامات سوئدی
طی این احضار، با اشاره به قطعنامه‌‌های مصوب اجلاس 53 شورای حقوق بشر و همچنین هجدهمین نشست اضطراری وزرای خارجه کشورهای اسلامی تصریح شد، برغم موضع صریح و عزم جدی آزاداندیشان جهان در محکومیت اهانت به قرآن ، دولت هایی مانند سوئد و دانمارک در‌ پایبندی به این مصوبات منفعل بوده و متاسفانه با عدم به نمایش گذاشتن عزم و اراده جدی در مقابله با نفرت پراکنی و اسلام هراسی، همچنان از هتاکان حمایت می‌کنند.
کارداران سوئد و دانمارک ضمن یادآوری مواضع کشورشان در محکومیت هرگونه اهانت به قرآن کریم، اظهار داشتند، دولت های سوئد و دانمارک با انجام تغییرات در قوانین داخلی خود مصمم هستند از بروز اینگونه اقدامات جلوگیری کنند.
آنها همچنین تصریح کردند که مراتب را با فوریت به پایتخت های خود منعکس خواهند کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала