گفتگوی وزرای خارجه روسیه و آذربایجان در مورد روابط ایروان و باکو

© Photo / The President of the Republic of ArmeniaАрмянские военнослужащие на границе с Азербайджаном
Армянские военнослужащие на границе с Азербайджаном - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
وزرای خارجه روسیه و آذربایجان در مورد عادی سازی روابط ایروان و باکو گفتگو کردند.
به گزارش اسپوتنیک، به گزارش سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه آذربایجان، النور ممدوف معاون وزیر امور خارجه آذربایجان در سفر به روسیه با میخائیل گالوزین همتای روس خود روند عادی سازی روابط بین باکو و ایروان را بررسی کرد.
النور ممدوف معاون وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان در بخشی از سفر خود به روسیه با میخائیل گالوزین معاون وزیر امور خارجه فدراسیون روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد و وزیر خارجه روسیه در جریان وضعیت کنونی منطقه در دوران پس از درگیری ها قرار گرفت که عادی سازی روابط آذربایجان و ارمنستان و کارهای انجام شده و در راستای پیشبرد دستور کار صلح پیش می رود.
در این دیدار خاطرنشان شد که جمهوری آذربایجان و روسیه در چارچوب پلتفرم‌های دوجانبه از جمله چندجانبه، دارای روابط دوجانبه و سودمند هستند.
در این دیدار طرفین در خصوص موضوعات گفت وگوی سیاسی دو کشور در زمینه های مختلف از جمله اقتصادی، تجاری، فرهنگی، علوم انسانی و غیره بحث و تبادل نظر کردند و خاطرنشان شد که سطح همکاری ها در حوزه ها مطلوب است و همچنین در مورد سایر موضوعات مورد علاقه طرفین تبادل نظر شد.
جیحون بایراموف وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان - اسپوتنیک ایران  , 1920, 07.06.2023
وزیر خارجه آذربایجان اعلام کرد که باکو و ایروان در آستانه صلح قرار دارند
سال گذشته، ایروان و باکو با میانجیگری روسیه، ایالات متحده و اتحادیه اروپا، بحث درباره پیمان صلح آینده را آغاز کردند. در پایان ماه می امسال، نیکول پاشینیان، نخست وزیر ارمنستان اعلام کرد که ایروان آماده است حاکمیت آذربایجان را در داخل مرزهای شوروی، یعنی همراه با قره باغ به رسمیت بشناسد.
همانطور که الهام علی اف، رهبر جمهوری آذربایجان اعلام کرد، اگر ایروان موضع خود را تغییر ندهد، آذربایجان و ارمنستان می توانند تا قبل از پایان سال قرارداد صلح امضا کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала