ردپای اوکراین در انفجار " نورد استریم"

© Sputnik / Alexey Vitvitsky /  مراجعه به بانک تصاویر Строительство газопровода "Северный поток-2"
Строительство газопровода Северный поток-2  - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
رسانه های می نویسند که منابع ردپای اوکراین را در انفجار "نورد استریم" تایید کردند.
به گزارش اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی ZDF و نشریه اشپیگل می‌گویند منابع آگاه به تحقیقات انفجارهای خط لوله گاز نورد استریم و نورد استریم 2 گزارش‌های قبلی رسانه‌ها مبنی بر ردپای اوکراین در آن را تأیید می‌کنند، در حالی که هیچ واقعیتی وجود ندارد مبنی بر اینکه روسیه در آن دست داشته است.
شواهد بیشتری وجود دارد مبنی بر اینکه جنایتکاران مرتبط با اوکراین ممکن است در پشت حملات به خط لوله نورد استریم باشند. به طور رسمی، دفتر دادستانی فدرال به تحقیق در این خصوص ادامه می دهد. با این حال، به گفته ZDF Frontal و Spiegel، کسانی که با این تحقیقات آشنا هستند مسیر منتهی به اوکراین را قانع‌کننده می‌دانند. ZDF نوشت: هیچ مدرک معتبری مبنی بر اینکه مظنونان اهل روسیه هستند وجود ندارد.
خاطرنشان می شود که تحقیقات هنوز هم انفجار در خطوط لوله گاز را با قایق بادبانی آندرومدا مرتبط می کند. گزارش شده است که این گروه قبل و بعد از انفجارهای دریای بالتیک در اوکراین مستقر بوده است. این موضوع با داده های فنی که عوامل قادر به مطالعه آن بودند نشان داده شد. اشپیگل و ZDF در اینباره از سرویس های مخفی اطلاعاتی کسب کردند.
انفجارهایی در 26 سپتامبر 2022 در دو خط لوله صادرات گاز روسیه به اروپا - نورد استریم و نورد استریم 2 رخ داد. آلمان، دانمارک و سوئد خرابکاری هدفمند را رد نکردند. اپراتور نورد استریم، نورد استریم AG گزارش داد که تخریب خطوط لوله گاز بی سابقه بوده و تخمین زمان تعمیرات غیرممکن است. دادستانی کل روسیه پرونده ای را در مورد یک اقدام تروریستی بین المللی آغاز کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала