امارات: دعوت این کشور به بریکس نشان دهنده تلاش های کشور است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 25.08.2023
اشتراک
وزارت امور خارجه امارات: دعوت این کشور به بریکس نشان دهنده تلاش های کشور است.
به گزارش اسپوتنیک، عبدالله بن زید آل نهیان، وزیر امور خارجه امارات گفت که پیوستن به بریکس یکی از اولویت های امارات متحده عربی در ترویج گفت و گوی سازنده با مشارکت کشورهای در حال توسعه است.
در بیانیه ای که در وب سایت این آژانس منتشر شد، آل نهیان از اعضای موسس بلوک اقتصادی برای دعوت آنها به بریکس تشکر کرد و نشان داد که کشورش مرتباً بر اهمیت حفظ چندجانبه صلح، امنیت و توسعه در سطح جهانی تأکید می کند.
وزیر امور خارجه امارات متحده عربی گفت: این رویداد بخشی از اولویت های امارات در تقویت گفتگوهای سازنده از طریق پلتفرم های فعال به نمایندگی از اقتصاد کشورهای در حال توسعه است.
محمد بن راشد آل مکتوم، نخست وزیر امارات روز پنجشنبه گفت که تصویب پیشنهاد امارات برای پیوستن به بریکس موفقیتی برای سیاست خارجی متعادل این کشور است.
محمد بن زید آل نهیان، رئیس‌جمهور کشور عربی نیز به نوبه خود از کشورهای عضو این بلوک به دلیل تصمیم برای تأیید درخواست این کشور برای پیوستن به بریکس تشکر کرد.
اجلاس بریکس در تاریخ 22 تا 24 اوت در ژوهانسبورگ به ریاست آفریقای جنوبی برگزار شد. در جریان این اجلاس، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی از آرژانتین، مصر، ایران، اتیوپی، امارات متحده عربی و عربستان سعودی برای پیوستن به این بلوک دعوت رسمی کرد.
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
رهبران بریکس: زمان استفاده از ارزهای ملی فرا رسیده است
وی گفت: عضویت کامل کشورهای جدیدی که به برجام می پیوندند از اول ژانویه 2024 آغاز می شود. در حال حاضر، بریکس برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را متحد می کند، اما اخیراً 23 کشور تمایل خود را برای پیوستن به بلوک اقتصادی ابراز کرده اند، از جمله شش کشور که قبلاً دعوت نامه دریافت کرده اند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала