رهبران بریکس: زمان استفاده از ارزهای ملی فرا رسیده است

© Sputnik / Grigory Sysoev /  مراجعه به بانک تصاویر Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге
Пресс-центр саммита БРИКС в Йоханнесбурге - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
رامافوزارئیس جمهور آفریقای جنوبی: رهبران بریکس به وزرای دارایی خود دستور دادند که موضوع ارزهای ملی را مطالعه کنند.
به گزارش اسپوتنیک، سیریل رامافوزا، رئیس جمهور آفریقای جنوبی روز پنجشنبه گفت، رهبران بریکس معتقدند که زمان استفاده از ارزهای محلی و سیستم های پرداخت جایگزین فرا رسیده است.
او در نشست بریکس گفت: "لحظه جهانی برای استفاده از ارزهای محلی، روش های مالی جایگزین و سیستم های پرداخت جایگزین فرا رسیده است.
به گفته رامافوزا، بریکس آماده است تا به دنبال فرصت هایی برای بهبود ثبات، قابلیت اطمینان و صداقت معماری مالی جهانی باشد.
پوتین - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
سخنرانی پوتین در روز پایانی اجلاس سران بریکس + ویدئو
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
اجلاس فعلی بریکس 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود. رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در آن حضور دارند. روسیه توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نمایندگی می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала