پوتین موضوع پول مشترک بریکس برای تسویه حساب ها را دشوار خواند

© Sputnik / Mikhail Klimentyev /  مراجعه به بانک تصاویر Президент РФ Владимир Путин в режиме видеоконференции принимает участие в неформальной встрече лидеров стран БРИКС
Президент РФ Владимир Путин в режиме видеоконференции принимает участие в неформальной встрече лидеров стран БРИКС - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که موضوع پول مشترک بریکس برای تسویه حساب ها بسیار پیچیده است، اما وعده داد کشورهای عضو این اتحادیه به این سمت حرکت خواهند کرد.
به گزارش اسپوتنیک، پوتین که از طریق ارتباط ویدیویی در اجلاس بریکس صحبت می کرد، گفت: "مسئله پول مشترک بریکس برای تسویه حساب ها یک موضوع پیچیده است، اما ما به سمت حل این مشکلات حرکت خواهیم کرد."
ایران عضو بریکس می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
ایران عضو بریکس می شود
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست. اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
اجلاس فعلی بریکس 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ برگزار می شود. رهبران چین، هند، برزیل و آفریقای جنوبی در آن حضور دارند. روسیه توسط سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه نمایندگی می شود. ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه اعلام کرد که از طریق ویدئو کنفرانس در این نشست شرکت خواهد کرد.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала