واکنش وزارت خارجه روسیه به تخلیه پساب نیروگاه هسته ای فوکوشیما

© Sputnik / Наталья Селиверстоваساختمان وزارت خارجه روسیه
ساختمان وزارت خارجه روسیه - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
وزارت خارجه روسیه امیدوار است که توکیو پس از رهاسازی پساب از فوکوشیما-1 به اقیانوس اطلاعات کاملی ارائه دهد.
به گزارش اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه، درباره آغاز تخلیه پساب از نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1 ژاپن به اقیانوس، گفت: روسیه از ژاپن انتظار دارد تمام اطلاعات لازم را در اختیار کشورهای ذینفع قرار دهد.
او گفت: ما از نزدیک وضعیت را زیر نظر داریم و انتظار داریم که دولت ژاپن شفافیت کامل را در مورد تأثیر تخلیه آب مورد استفاده برای خنک کردن راکتور در نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما-1 بر وضعیت محیط زیست نشان دهد و همه اطلاعات شفاف را فراهم کند.
وی گفت: ژاپن باید این امکان را فراهم کند که کشورهای ذینفع نمونه برداری از محیط زیست در محل تخلیه پساب را انجام و مورد آزمایش قرار دهند.
روز پنجشنبه، رسانه "ترسو" از شروع تخلیه آب نیروگاه فوکوشیما به اقیانوس خبر داد، که قبلاً برای خنک کردن راکتورهای آسیب دیده استفاده می شد و سپس در سیستم ALPS تصفیه شد.
این سیستم اجازه می دهد تا آن را از 62 نوع رادیونوکلئید، به استثنای تریتیوم، فیلتر کند. این آب در مخازن غول پیکر در ایستگاه ذخیره می شود وهر روز حدود 140 تن آب رادیواکتیو به آنها اضافه می شود.
حدود 1000 مخزن غول پیکر در ایستگاه نصب شده است، اما تقریبا 90 درصد از حجم 1.37 میلیون تنی آنها در حال حاضر پر شده است.
تخلیه این آب به اقیانوس به عنوان راهی برای دفع آن انتخاب شد. برای انجام این کار، آب از مخازن با آب دریا در یک مخزن مخصوص، شبیه به یک استخر روباز، از قبل مخلوط می شود تا غلظت تریتیوم رادیواکتیو در واحد حجم آب تا سطح 40 برابر کمتر از هنجارهای تعیین شده کاهش یابد.
نشت آب  از استخر سوخت نیروگاه هسته ای فوکوشیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
آغاز تخلیه پساب نیروگاه هسته ای فوکوشیما به اقیانوس
با توجه به اینکه آب نیروگاه های هسته ای با آب دریا رقیق می شود، می توان غلظت تریتیوم را به 1500 بکرل در لیتر رساند که 40 برابر کمتر از هنجارهای اتخاذ شده در ژاپن برای تخلیه آب از دریا به دریا است.
طبق آمار وزارت صنعت ژاپن، میزان رادیواکتیویته تریتیوم در 1.25 میلیون تن آب انباشته شده در نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1، 860 تریلیون بکرل است. قبل از حادثه، ایستگاه هر سال 2.2 تریلیون بکرل آب حاوی تریتیوم را به دریا می ریخت. پس از آن، از طریق یک تونل مخصوص در امتداد پایین در فاصله 1 کیلومتری از ساحل به اقیانوس ریخته می شود. پیش بینی می شود که آب به مدت 30 سال تخلیه شود.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала