آغاز تخلیه پساب نیروگاه هسته ای فوکوشیما به اقیانوس

© AFP 2023 / Kimimasa Mayama/Poolنشت آب از استخر سوخت نیروگاه هسته ای فوکوشیما
نشت آب  از استخر سوخت نیروگاه هسته ای فوکوشیما - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
در 24 آگوست، قرار است 200 تن پسابب از نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1 به اقیانوس بریزد.
به گزارش اسپوتنیک، اپراتور نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1، شروع به ریختن آب به اقیانوس کرده است.
بنا به گزارش رسانه "ترسو" رهاسازی پساب سایت نیروگاه هسته ای شماره 1 فوکوشیما به اقیانوس آغاز شد.
این نشریه می نویسد: غلظت تریتیوم موجود در آب تصفیه شده رقیق شده با آب دریا استانداردهای ایمنی را دارد و تخلیه 7800 تن 17 روز طول می کشد.
خاطرنشان می شود آب از طریق لوله هایی در فاصله یک کیلومتری ایستگاه تخلیه می شود.
این مجله می افزاید: "برنامه این است که در روز 24 آگوست حدود 200 تن آب تخلیه شود. آغاز تخلیه آب در نیروگاه هسته ای اضطراری توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی تایید شد.
رافائل گروسی در این خصوص گفت: کارشناسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در محل حضور دارند تا چشمان جامعه بین‌المللی باشند و اطمینان حاصل کنند که تخلیه طبق برنامه‌ریزی‌شده و مطابق با استانداردهای ایمنی آژانس به شیوه ای امن و شفاف انجام می‌شود .
در همین حال، جمهوری چین با تخلیه پساب از نیروگاه های هسته ای ژاپن مخالف است و اقدامات توکیو را اقدامی خودخواهانه و غیرمسئولانه می داند که منافع عمومی بین المللی را نادیده می گیرد.
وزارت امور خارجه چین در بیانیه‌ای اعلام کرد: "دفع آب آلوده رادیواکتیو از نیروگاه هسته‌ای فوکوشیما-1 یک موضوع ایمنی هسته‌ای جدی با پیامدهای فرامرزی است و به هیچ وجه یک موضوع خصوصی فقط برای ژاپن نیست.
پکن معتقد است که توکیو مشروعیت تخلیه آب را اثبات نکرده و اطلاعات واقعی در مورد میزان آلودگی آن ارائه نکرده است.علاوه بر این، هیچ مدرکی مبنی بر اینکه انتشار آب بر محیط زیست دریایی و ساکنان آن تأثیری نخواهد داشت، وجود ندارد.
تخلیه آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1 - اسپوتنیک ایران  , 1920, 12.07.2023
داده نمایی
تخلیه آب رادیواکتیو از نیروگاه هسته ای فوکوشیما-1 + داده نمایی
همانطور که قبلاً در دپارتمان وزارت بهداشت روسیه برای منطقه ساحلی شرق روسیه گزارش شد، این اداره کنترل و اندازه گیری سطح تشعشعات شیلات و سایر مواد غذایی دریایی ژاپن را پس از گزارش‌هایی مبنی بر تخلیه آب از فوکوشیما تقویت کرده است.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала