سخنرانی رئیس جمهور ایران در نشست بریکس

© پایگاه اطلاع‌رسانی دولترئیس جمهوری اسلامی ایران-عضویت رسمی ایران در بریکس
رئیس جمهوری اسلامی ایران-عضویت رسمی ایران در بریکس - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
اشتراک
ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در اجلاس بریکس سخنرانی می کند.
به گزارش اسپوتنیک، ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در نشست بریکس گفت: مواهب عضویت ایران در بریکس تاریخ‌ساز خواهد شد.
رئیس جمهور کشورمان در سخنرانی خود در اجلاس بریکس:
از رئیس جمهور آفریقا جنوبی و مردم این کشور بابت دعوت و میزبانی این اجلاس تشکر کنم بدون تردید تصمیم اعضای بریکس برای گسترش گروه اقدامی قابل تقدیر است.
بدون تردید تصمیم اعضای بریکس برای گسترش این گروه قابل تقدیر و تشکر است.حضور جمهوری اسلامی ایران در بریکس گامی نو در جهت برقراری عدالت، اخلاق و صلح پایدار در جهان بین‌الملل است.ایران از تلاش بریکس برای دلارزدایی حمایت می‌کند. آماده‌ایم در حوزه سیاسی، اقتصادی و امنیتی با بریکس مشارکت کنیم.
او افزود: مطمئنا فواید عضویت ایران در گروه بریکس تاریخ‌ساز خواهد شد.
او در ادامه سخنان خود افزود: بریکس نماد تغییر و تحول در مناسبات جهانی است. جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را در زمینه‌های نانو، پزشکی و سایر حوزه ها را اعلام میکند.
ابراهیم رئیسی گفت: عضویت ایران فصلی نو و گامی قوی‌تر در جهت عدالت، انصاف و اخلاق و صلح پایدار در صحنه بین المللی رقم خواهد زد.
رئیس جمهور ایران در مورد سلطه طلبی سخن گفت : اعتماد جهانی و اثرگذاری بریکس رو به افزایش است و سلطه‌طلبی، بی‌عدالتی، تبعیض و بحران اخلاقی، جهان را در وضعیت پیچیده‌ای قرار داده است.
اهتمام آفریقای جنوبی به تقویت همکاری و شراکت اقتصادی در گروه بریکس و قاره آفریقا ستودنی است. قاره آفریقا یکی از سرمایه‌های اصلی جهان جنوب است. بخش مهمی از آینده جهان در قاره آفریقا در حال رقم خوردن است.
رئیسی: بریکس نماد تغییر و تحول در مناسبات جهانی است که می‌تواند به حل معضلات جامعه جهانی کمک کند.

امروز نیز سران گروه بریکس شامل برزیل، روسیه، چین، هند و آفریقای جنوبی در نشست اخیر خود که در آفریقای جنوبی در حال برگزاری است، با عضویت ایران و پنج کشور دیگر شامل عربستان، امارات، مصر، اتیوپی و آرژانتین به عنوان اعضای کامل در گروه بریکس موافقت کردند.
ایران عضو بریکس می شود - اسپوتنیک ایران  , 1920, 24.08.2023
ایران عضو بریکس می شود
بریکس یک سازمان بین المللی متشکل از پنج کشور برزیل، روسیه، هند، چین، آفریقای جنوبی است. این سازمان در ژوئن 2006 در چارچوب مجمع اقتصادی سن پترزبورگ با مشارکت وزرای اقتصاد برزیل، روسیه، هند و چین تاسیس شد و سپس آفریقای جنوبی به آن پیوست.
اساساً روابط دوجانبه بین کشورهای بریکس بر مبنای عدم مداخله، برابری و سود متقابل بنا شده است. علاوه بر اجلاس سران این کشورها ، جلساتی در سطح وزیران خارجه، وزیران دارایی و غیره برگزار می شود. از سال 2009، کشورهای بریکس هر سال اجلاس های سران خود را برگزار می کنند.
نوار خبری
0
loader
بحث و گفتگو
Заголовок открываемого материала